Gå til innhold

F-Secure Internet Security 2007 = sirup?

chma

Anbefalte innlegg

Har installert F-secure på 4 maskiner, lister opp cpu for å gi en idee om hva for maskiner det er; Amd X2 +4400, Amd Athlon64 3500, Pent.M 1,67 ghz og P4 2,0ghz, altså samtlige skal være innenfor kravet.

Maskinen som kjører X2 cpu merker man ikke noe til F-secure, Athlon maskina henger ved oppstart stort sett hver gang(fungerer prikkfritt uten f-secure) og de to andre er markant treige ved bruk.

Hadde trend micro sin tilsvarende pakke på alle før og det fungerte fint.

Noen som har vært borti likende eller noen ide/forslag til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker F-Secure.

Og, ja, jeg hadde problemer med at F-secure ikke startet..

Så jeg avinstallerte programvaren, kjørte en online virussjekk(i sikkermodus vel og merke) og installerte det på nytt.

har fungert siden :D

MEn den virussjekken er jeg ikke sikker på om var nødvendig xD

Uansett, ville jeg prøvd å reinstallere :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser ut til at reinstallering kan ha fungert, hvorfor er ett fordømt godt spørsmål...

For mine to arbeidstasjoner løste jeg problemet med NOD32+Outpost Pro og Spamterrier, bruker nada resursser, avansert sikkerhet og NOD32 er jo kjent for å scanne usannsynlig kjappt, mao unngå bloatware som jeg mistenker at disse store sikkerhetspakkene (kanskje å trekke den litt langt, men hvorfor fungerer NOD32 ut av boksen på rotete systemer og fsecure ikke på helt freshe..?) ala F-secure er blitt, ikke dårlig, men for rotete programmet :ermm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan jo legge til litt info om min egen erfaring med f-secure. Jeg jobber på it-avdelingen på et stort firma utenfor oslo, og vi har en avtale med protego (www.protego.no) om bruk av f-secure på alle laptoper vi har her på huset.

F-secure kom med oppdatert versjon tidligere i sommer, F-secure Client Security 7.00 build 515. Etter å ha lagt inn dette på noen laptoper begynte klagene å komme inn, folk brukte godt over 5 minutter på å starte opp maskinene om morgenen. Sjekket litt og så at det var f-secure som brukte enorme ressurser i oppstarten. Gjorde noen endringer i policy manager, blant annet å disable startup scan og network drive scan. Virket som dette hjalp litt men folk var fortsatt ikke fornøyd. Ringte derfor protego, og fikk vite at det er en memory-leak feil på denne versjonen, og at det ligger en hotfix på det som jeg kunne laste ned. Dette skulle løse problemet. Versjonen jeg har installert nå heter Client Security 7.01 build 104.

Desverre må jeg si at dette ikke har hjulpet noe særlig, og brukernes maskiner er fortsatt trege i oppstarten. Jeg har funnet en midlertidig løsning som ser ut til å fungere, og det er å legge brukerne inn som admin under root-menyen i policy manager, selv om dette ikke er optimalt. Da virker det ihvertfall som at maskinene starter forholdsvis normalt.

Skal ta en telefon til protego idag, kan godt holde saken oppdatert hvis det er interessant for noen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...