Gå til innhold

Hosting tjeneste som kan hoste MIN server?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en ferdigoppsatt server for et MMO prosjekt jeg holder på med... Siden jeg kunne tenkt på å teste dette på en litt større skala et stykke inn i fremtiden så har jeg innsett at båndbredden jeg har her i huset ikke duger (60kbps opp :S) og lurte på om det finnes en tjeneste der jeg kan levere serveren min og betale for internettlinja?

Altså, jeg leverer min server til et firma og de kobler det opp til nettet slik at alle får tilgang...

Finnes noe slikt eller må jeg oppgradere linja her hjemme eller kjøpe/leie en server fra hosting tjenestene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker å leie rack-plass burde du seriøst tenke på og kjøpe en 1U-server. Siden et standardkabinett er fortvekk 5U i størrelse, kan pengene rulle fort.

Dell har forøvrig noen helt greie servere, PowerEdge SC1435 eller 860 burde være overkommelig for de fleste :)

Lenke til kommentar

det hetter co-location, som folk før sier.

men det er ofte dyrt pr U

1U = er samme høyde som en 24porter switch.(men ofte så har du 80-90cm innover, kjent som "blad server"

og trafikk er bestandig like vanskelig som alltid. der varier priser veldig.

for private ting :(ikke bedrift, eller ting du kan tjene på)

en enkel løsning er som oftes og finne en kompis som har lyse(altibox.no) og sett server der.

Lenke til kommentar
Tja, et lite søk hos kvasir gir mange hits: http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult....hRegion=country

Intressant, hvis man får plass;

http://www.crystone.no/Co-location/

Ikke avskrekkende at det er i Sverige....

9096190[/snapback]

husk noen priser er MED moms, andre er UTEN moms som den crystone.no ,

og det er 12mnd binding tid. (du må si opp 3mnd før tiden går ut hvis du skal avslutte)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
husk noen priser er MED moms, andre er UTEN moms som den crystone.no ,

og det er 12mnd binding tid. (du må si opp 3mnd før tiden går ut hvis du skal avslutte)

9096950[/snapback]

Helt riktig, man skal følge med i timen! Etter å ha sett på tilbudene ville nok kanskje en virituell server være aktuell for den private bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...