Gå til innhold

Jeg er overfokusert på kosthold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er overfokusert på kosthold. Hver dag tenker jeg på hva jeg BØR få i meg, og hvor "dum" jeg var som ikke fikk i meg ditten og datten. Ettersom jeg trener 4-5 ganger i uka, så kan nok bakgrunnen ligge her.

Det er veldig viktig for meg å ta Multivitaminer + tran om morgenen. Spise AXA frokostblanding m/bær (fiber) kombinert med yogurt (kalsium). Fint om jeg også får i meg et glass melk og juice. En kopp kaffe er også bra!

Jeg er også veldig fokusert på tidspunktene jeg får i meg maten, hvor 3 timers mellomrom er ideelt. 5 frukt og grønt om dagen er også viktig! Når jeg "glemmer" meg en dag, føler jeg at "ikke alt stemmer". 3 liter vann om dagen er et MUST!

Selv for dette stramme kostholdet, har jeg pratet med en del treningseksperter som mener at man også bør få i seg; aminotabletter og omegatabletter (3,6,9). Siden jeg ikke får i meg amino- og omegatabletter føler jeg at det er noe jeg "mangler". Derfor har jeg bestemt meg for å anskaffe dette.

Samtidig så hører man jo folk prate om at man bør leve på den mest "naturlige" måten, for det er det beste. Jeg lever jo ikke akkurat så naturlig, med tanke på alt kosttilskuddet jeg tar.

Da gjenstår spørsmålet til dere her på forumet:

-Finnes det noe mer jeg bør få i meg hver dag, som jeg ikke har nevnt i dette innlegget? Er det noe jeg utelater her?

Finnes det noe annet av kosttilskudd som jeg bør få i meg, som IKKE blir for "unaturlig". Ginseng f.eks føler jeg blir litt drøyt.

Grønn te er noe jeg prøver å få i meg til tider, men har vært dårlig på det i det siste.

Et glass rødvin hver kveld var noe jeg holdt på med før, men ettersom jeg ikke er glad i alkohol, så sluttet jeg raskt med dette. Men også dette skal jo være ganske sunt?

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bare et lite tips: Du bør vende av deg tanken på at kosttilskudd er et must for god helse og fremgang i forbindelse med trening. Det er lett å la seg rive med i alt man får trykt på seg gjennom reklame, og hva andre folk sier også videre. Med et godt og gjennomtenkt kosthold er det rett og slett ikke nødvendig. Tran, kanskje.

Du kunne jo ha skrevet opp kostholdet ditt, typisk for en dag, her, så kunne folk kommet med tilbakemeldinger på hvordan du kan optimere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...