Matias Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 det er nok ditt ansvar å vite når det gebyret skal betales.. du inngikk en avtale med banken når du fikk kortet ditt og jeg kan banne på at det står der at gebyret trekkes til samme tid hvert år. Uanz om du har penger på kontoen eller ikke er dette et gebyr som du har godtatt å betale, og om du ikke har penger i øyeblikket kan banken sende purregebyr. Eneste forskjellen på det her og på andre ting er at banken trekker pengene direkte istedet for å sende deg en regning og så en purring... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er det SkandiaBanken du refererer til her? Du er nok ikke den eneste kunden som glemmer å avslutte kortet eller å ha nok penger til at gebyret trekkes. I avtalen henvises det til: "Kostnader ved å etablere, ha og bruke betalingskort fremgår av bankens gjeldende prisliste." og "Kontohaver skal gjøre seg kjent med avtalevilkår, slik de fremgår i denne avtalen og den informasjon banken gir på sine internettsider vedr. SkandiaBanken Visa-kort ved avtaleinngåelsen og under avtaleforholdet." Når du bestiller kortet, er det opplyst om årsgebyret. Dette trekkes i påfølgende måned etter bestilling. Det burde vel med den etterskuddsbetalingen banken tar være innlysende at neste gebyr skjer 12 mnd etter at første er betalt, all den tid du er opplyst om at dette er et årsgebyr. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg synes ikke det er helt innlysende at man skal gå å huske når Skandiabanken har tenkt å trekke pengene, spesielt når det er et år mellom hver gang. Jeg slet litt med å finne ut når de sansynligvis kom til å trekke penger for mitt kort. Generelt skal man vel ha sendt regning før man har lov til å sende purregebyr. Spør forbrukerrådet hva de mener. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Generelt skal man vel ha sendt regning før man har lov til å sende purregebyr. Slik vurderer jeg saken også. Ser årsavgiften som en regning, jeg.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Edit: Etter litt lesing på Forbrukerrådet ser jeg at purregebyr skal være maksimalt 54 kr per purring. Min purring var på 56 kr. I tillegg står det: "25-30 kroner vil i de fleste tilfeller være rimelig." 9082208[/snapback] Jeg tror faktisk den er hevet til 56kr. Jeg fikk et brev av PayEx på en giro jeg glemte å betale, og de skriver at "lovfestet purregebyr i følge avtale" er 56kr. Mer info: http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp...ey_2152/hDKey_1 Endret 16. juli 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Purregebyr er 10% av et normalt inkasso salær som er 560 kr. Dette var tidligere 550,-. 540,- når artikkelen du leste var skrevet. Endret 16. juli 2007 av jgrondal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå