Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! er brun, men flasser!

Ballus

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop vært en uke på kreta, og er blitt nokså brun. Men problemet mitt er at jeg flasser. Først så var det bare litt på nakken, men nå har det bredt seg ut til skuldrene, og jeg ser tendenser på at brystet også begynner og flasse! Jeg bruker fuktighetskrem, men det ser ikke ut til at det hjelper( smører på 1 gang daglig, burde jeg gjøre det oftere?).

Er det noen som vet hvordan jeg får stoppet flassingen, jeg vil helst ikke miste brunfargen som jeg har fått..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Død hud er død hud og uansett hvor mye fuktighetskrem man evt. bruker, så vil denne huden flasse bort. Men fordelen med evt. fuktighetskren vil være at selve flassingen vil synes mindre, fordi de døde hudflakene ikke vil se like hvite og tørre ut.

Lenke til kommentar

Fuktighetskrem er ikke helt ubetydelig. Det er riktig at den døde huden vil flasse av uansett, men når den flasser av vil huden under ikke ha den samme beskyttelsen og vil lettere tørke. Da vil det fortsette å flasse mer enn nødvendig om man ikke er flink å smører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...