Gå til innhold

Gerlija Kardio hjelp trengs..

Anbefalte innlegg

Heisann..

Satt å leste den artikkelen om Gerilja Kardio som skulle være extremt bra å trene bort det extra magefettet rundt magen..

Trener en del sjøl 5-7 ganger i uka i idrettslag men jeg er sugen på å teste ut om dette kan hjelpe meg i min hverdag..

Hvordan og eventuellt når skal jeg trene disse 3 "øktene" synes dere??

Trener som følger i uka:

Mandag: 9.00-10.30 inlines

Tirsdag: 9.00-10.30 løping/hinderbane/innebandy

Onsdag: 10.00-11.30 løping

torsdag: 08.30-11.30 styrke/spenst/innebandy

fredag: 10.00-11.30 løping

Lørdag/Søndag: Fri..

Går det å legge det programmet inn i dette her??

Tar jo ikke så lang tid da var det ikke 12min det stod??

Hva skjer om man kjører mindre enn 8 uker er det da "bortkasta" om man kjører 6uker??

Håper dere kan gi meg litt tips om hvor jeg bør putte inn gerilja kardio\n så jeg får testa den litt.. All treninga er obligatorisk men om det går å kjøre f.eks rett etter en av mine økter så vær gjerne behjelpelig om noen har gode erfaringer av dette..

MVH

korpi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefalles om morgenen etter en svært lett frokost.

9083502[/snapback]

Er det ikke helst før man spiser frokost? For da brenner kroppen rett av fettlageret?

Og så spise en litt større og sunn frokost etterpå?

Endret av Hansey
Lenke til kommentar

Det er bedre for forbrenningen å trene før frokost? Slik at du ikke eier energi, og kroppen tar like gjerne av muskler som av fett for å hente energi til å klare denne harde treningsmetoden?

Trener du før frokost med Gerlija Kardio VIL du miste muskelmasse.

Lenke til kommentar

9086725[/snapback]

Tull :)

Hvis du klarer å miste muskelmasse på totalt 4 minutter intervaller tror jeg det er mange forskere som skulle likt og tatt en titt på deg. Selv om du har sovet en hel natt, er det forsatt en masse glykogen i musklene. Det er det samme når du kjører gerilja kardio på døgnet, skal du ned i vekt er det til syvende og sist om du ligger i kcal underskudd eller ikke som er avgjørende. Når på døgnet kardio treningen kommer inn, er mer eller mindre uvesentlig.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Det er bedre for forbrenningen å trene før frokost? Slik at du ikke eier energi, og kroppen tar like gjerne av muskler som av fett for å hente energi til å klare denne harde treningsmetoden?

9086725[/snapback]

Halve poenget med de korte intervallene i Gerilja Kardio, er nettopp for at man ikke skal miste muskelmasse.

Som kengdal sier. ;-)

Lenke til kommentar

Kjør heller en rolig joggetur med puls mellom 140-160 i minimum 30min. Du får bedre fettforbrenning. Muskelmasse mister du heller ikke. Her handler det om å gjøre det 2-3 ganger i uka f.eks. Kondisjon hjelper deg både med å forbrenne fett og bygge muskelmasse. Jeg sto fast i benken, økte ingenting. Så begynte jeg å jogge med pulsklokke og begynte å se framgang både i benk og kondismessig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det mister man muskelmasse av all kardiotrening,  og at det derfor er viktig å spise rett og trene styrke ved siden av?

9086743[/snapback]

Feil.

9088621[/snapback]

O...k? :ermm:

9090473[/snapback]

Han mener det er feil at man mister muskelmasse av kardiotrening. Og det har han selvsagt rett i.

Lenke til kommentar

Ja! Les gjennom disse nå, folkens. Ingen grunn å kjøre seg fast i alskens myter om kosthold og trening, som ofte gjør ting mye mer tungvint enn det egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...