torerik Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei Vurderer innkjøp av nytt utstyr i noe moderat prisklasse Tenker på Asus A7N8X deluxe, men vil ikke bruke så utrolig mye penger på CPU, da jeg ikke helt føler behovet. Spørsmålene blir helt enkelt; kan jeg få problemer med å kjøre en AMD Athlon XP2000+ 1.667 GHz 266Mhz Bus på dette hovedkortet? Og; hvilken RAM anbefales? Takk for svar -- torerik Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Vell den virker perfekt.. Du klarer deg greit nok med PC2100 ram. Men 2700 er tilog anbefale for fine timings. Du kan også kjøre Dual DDR på det kortet hvis jeg ikke tar feil. Da er det lurt med 2stk 256mb ram brikker. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 HeiOg; hvilken RAM anbefales? Takk for svar -- torerik CFD svarte jo bra på de første spørsmålene, så får vel jeg ta det siste Alle typer "merkeram" anbefales... dvs ram fra produsenter som TwinMOS, Samsung, Apacer, Crucial, Corsair osv osv , men ikke "Orginal" og "NoName"-ram. Som en tommelfinger-regel så kan du si at all ram fra norske nettbutikker hvor produsenten er oppgitt er veldig bra. Og som CFD sa, på akkurat det hovedkortet er 2x256MB å foretrekke framfor 1x512MB, da det hovedkortet kan skrive/lese til to brikker av gangen => "dobbel så kjapp" RAM og det er jo fint Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ville ikke PC3200 DDR-DIMM ram vært bedre enn 2700? Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har du testet dual ddr? Tviler. Og gi gutten inntrykk av at dual-ddr er nevnverdig raskere, for ikke å snakke om "dobbelt så raskt" er kjempe missvisende. Trodde alle i dag med et bein på innsiden av dataverden viste at dual-ddr er, i samme gata som AGP8x... høres bare kult ut.(PR gimmick) Den faktiske ytelsen er i snitt ca 0,5-2% bedre. noe som gjelder både AGP8X og dual-ddr. (Dette med mindre man skal bruke on-board vga, som er noe de færreste gjør. Da kan man nemlig få utbytte av dual-ddr.) Kjøp gjerne AGP8X og dual-ddr, ikke missforstå, men ikke betal noe ekstra for det. Foreslår TwinMos siden de er forholdsvis rimlige, og de kan kjøres aggresivt. Kan som regel kjøres like "hardt" som Corsair brikkene som koster over det dobbelte. Må si meg enig med CFD. Det virker perfekt. nForce2 chipset og en AMD cpu. Tror du blir veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ville ikke PC3200 DDR-DIMM ram vært bedre enn 2700? Jo, men det er jo mye dyrere Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ville ikke PC3200 DDR-DIMM ram vært bedre enn 2700? Jo, men det er jo mye dyrere Burde jeg føle meg lurt siden jeg har 3200 da? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ville ikke PC3200 DDR-DIMM ram vært bedre enn 2700? Jo, men det er jo mye dyrere Burde jeg føle meg lurt siden jeg har 3200 da? Nei, men alle har ikke ræva full av penger Men for all del, har man mye penger så for all del kjøp 3200, er jo tross alt raskere enn 2700 Lenke til kommentar
torerik Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 takk for masse fornuftige svar, i overkant av hva jeg hadde forventet på et webforum er veldig i tvil når det gjelder ram - om jeg skal kjøpe 1x512 eller 2x256. 512 har den opplagte fordelen at det er mye lettere å oppgradere siden.. -- torerik Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ville ikke PC3200 DDR-DIMM ram vært bedre enn 2700? Jo, men det er jo mye dyrere Burde jeg føle meg lurt siden jeg har 3200 da? Nei, men alle har ikke ræva full av penger Men for all del, har man mye penger så for all del kjøp 3200, er jo tross alt raskere enn 2700 Rævva full av penger? Har ikke jeg heller, men var så lite prisforskjell der jeg skulle kjøpe det... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Har du testet dual ddr? Tviler. Og gi gutten inntrykk av at dual-ddr er nevnverdig raskere, for ikke å snakke om "dobbelt så raskt" er kjempe missvisende. Trodde alle i dag med et bein på innsiden av dataverden viste at dual-ddr er, i samme gata som AGP8x... høres bare kult ut.(PR gimmick) Den faktiske ytelsen er i snitt ca 0,5-2% bedre. noe som gjelder både AGP8X og dual-ddr. (Dette med mindre man skal bruke on-board vga, som er noe de færreste gjør. Da kan man nemlig få utbytte av dual-ddr.) Kjøp gjerne AGP8X og dual-ddr, ikke missforstå, men ikke betal noe ekstra for det. "LITT" feil der ja.. Dual ddr er MYE bedre til de fleste applikasjoner, men i noen applikasjoner er det likegyldig.Vil anbefale å kjøpe 2*256 i stede for 1*512 brikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå