Gå til innhold

tg03 billetter?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så moro å se folk drite seg så kraftig ut når det gjelder strøm.

 

Hvis en PC trekker 1A, hvordan kan det ha se at vi kunne ha 20pc'er på 16A? alle av nyere modeller? jo fordi en PC bruker ikke MAX ytelse hele tiden, det er komponentene inni pc'en som avgjør hvor mye den trekker, harddisker, cd-rommer o.l. dvs at ALT dette må brukes samtidig for at du skal klare å trekke det PSU'en din kan gi.

 

Snitt opp en ledning sett på ett tangamperemeter og nyt SANNHETEN :woot:

 

takk for meg

Lenke til kommentar

enig med deg techpoint, du f.eks.

Skal vi se 20 PC'er på 16A, joa :-D

 

snice one - må jeg si -

 

Vet jeg dreit på draget i et tidligere innlegg her (da jeg var VELDIG trøtt), og skrev at W = V * A, så 320 W er jo ikke mye, det skulle jo være 230W... sorry folks.

 

1A @ 230V = 230W, life is cruel isn't it?

 

tilbake til "techpoint":

>>>"win">"R">calc>"enter"

>>>16*230>"enter"

>>>3680

 

sett at man har jo PC'er som i snitt trekker 200W hver går man jo så akkurat over den grensa di på 16A. Men i dag trekker jo de fleste PC'er mer enn 200W, så det er vel ikke noen diskusjon.

 

20 PC'er på 16A, no problem så lenge det forblir to individuelle kurser og ikke en og samme.

(hvis det er 486'er kan det jo gå på en kurs)

 

vis meg hvor du finner en 16A kurs som gir en effekt på over 6000W, og jeg skal vise deg en med 400V's anlegg

 

 

 

Disclaimer: Jeg har ingen peiling på elektro utenom det jeg har plukket opp fra grunnskolen og lært av erfaring + selvstudium. Skal btw. begynne på elektrofag GK til høsten - kanskje vi kan fortsette diskusjonen da?

Lenke til kommentar
20 PC'er på 16A, no problem så lenge det forblir to individuelle kurser og ikke en og samme.  

(hvis det er 486'er kan det jo gå på en kurs)

 

vis meg hvor du finner en 16A kurs som gir en effekt på over 6000W, og jeg skal vise deg en med 400V's anlegg

 

 

Skal i løpet av kvelden måle hvor mye min pc trekker i Ampere, må bare ned i bilen å hente amperemeter først =)

Lenke til kommentar

list opp dine hardware-specs også da, mål ved load og ved idle.

Spill litt, les fra HD, og brenn en CD. Alt er jo relevant vet du.

 

Si meg en ting "techpoint", når jeg kjøper meg vannkjølingssystem med peltier (172W) og ny PSU på 520W kommer jeg ikke da til å få problemer med 10A kretsen min PC-er koblet på;

 

-annen PC, 150-200w (?)

-ovn, 400W når innkoblet

-vifteovn, 1200W

-Switch

-min PC, min. rundt 400W vil jeg tro

-høytalerne mine

-belysning

-etc.

 

regn litt du og da, regner med at sikringa ryker jeg - but hey, that's just me!

 

 

tilbake til tema, TG-biletter - vi får vel se, kanskje vi skal endre tema til "effekt og ampèr"?

Lenke til kommentar

Glemte hele denne diskusjonen, så har ikke svart før nå..

 

Jeg har vært på nok LAN's til å vite at vannkokere er noe herk, mistet blant annet en HD for 2 1/2 år siden fordi en dust på samme bord som meg slo på ent monster av en vannkoker på 750W (hadde heldigvis RAID 1 på den disken).

 

Mitt annslag på at man sikkert måtte regne 400W pr.pers var vel ikke akkurat basert på en vitenskapelig utregning av hvor mye en PC trenger. Det var vel kanskje noe i overkant. Men man må huske på at de fleste i dag har maskiner som trekker langt mer strøm en hva som var tilfelle for bare 1-2 år siden. Vanskelig å si hva en gjennomsnittlig maskin trekker, men et maksforbruk med 19" skjerm og små høytalere er vel kanskje mer i rettning av 350W. (?)

 

Uansett, dersom det er rett som Anders L. sier at TG regner 1 Ampere per deltaker tillsvarende 230W, høres det fryktelig lite ut. Selv om man regner med at folk sine pc'er har et snittforbruk i løpet av dagene på 200W med skjerm er det lite. MAn må jo huske på at det på TG nesten alltid er

-1 av 20 som har større høytallere en normalt

-1 av 40 som har peltier

-osv.

 

Man må jo regne inn en sikkerhetsmargin for at det i enkelte perioder er slik at de aller fleste bruker maskinene sine så mye/krafig at de bruker mer en hva gjennomsnittlig forbruk er.

 

Hmm. lurer på hva som hadde skjedd dersom spenningen hadde falt i nettet og det kunne ha blitt skader for millioner av kr..?

Hvem lynsjer man da? Han ene fyren med vannkoker eller TG arrangøreene som beregnet for lite strøm?

Lenke til kommentar
TG03

 

Sitat: There is no point in asking us when the tickets will be available, nor asking where The Gathering 2003 will be held! We cannot stress this point enough;

do not ask us about tickets or partyplace! We receive massive amounts of

mail each day, and since we haven't decided where to arrange TG 2003 yet, there is simply no point in emailing us with questions about place or ticket- prices. All inquiries regarding tickets or partyplace will pass unanswered.

 

Med andre ord: vent og se...

 

Høres nesten ut som presse folka er sinte ?

Er vel lei av masete nerder 8)

Lenke til kommentar
TG03

 

Sitat: There is no point in asking us when the tickets will be available, nor asking where The Gathering 2003 will be held! We cannot stress this point enough;

do not ask us about tickets or partyplace! We receive massive amounts of

mail each day, and since we haven't decided where to arrange TG 2003 yet, there is simply no point in emailing us with questions about place or ticket- prices. All inquiries regarding tickets or partyplace will pass unanswered.

 

Med andre ord: vent og se...

 

Høres nesten ut som presse folka er sinte ?

Er vel lei av masete nerder 8)

 

Dette er nok ikke skrevet av presse-folkene, men jeg kan gå god for at de som mottar slike henvendelser mange ganger om dagen blir rimelig lei etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...