Gå til innhold

tg03 billetter?!


Anbefalte innlegg

Joa, men Hamar er en forbanna trist plass :-)

 

hatt det i Oslo Spektrum hadde tatt av, med B-Gjengen utafor som dealer/stjeler Pcer osv ..

 

Men det har jo vært snakk om en Hangar på Fornebu som alternativ til Vikingskipet..

 

Men i min mening er Vikingskipet = TG og TG = Vikingskipet :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørt snakk om at Norges varemesse sine lokaler har vært aktuelle. Sjefen der har hytte ett lite steinkast fra meg, om mener han sa noe av at det var kommet inn forespørsel om å ha TG der. Det er jo enda større lokaler, så det gjøre vel ikke noe? kortere vei for meg og :D

 

Magnus

 

:: BTW, de nye smilyene er fortsatt STYGGE ;-( ::

Lenke til kommentar
Tromsø, Stavanger, Trondheim eller Bergen, NEI!

 

Nå begynte TG i Stavanger så man kan jo si at TG kommer "hjem" om det flyttes tilbake til Stavanger.

 

Men, det vil ikke skje. Stavanger har ikke stort nok hall og det er mildt sagt usentralt.

 

Det geniale med Hamar er at det er "midt i landet" med litt hensyn til at folk stort sett bor sør i landet :)

 

Hm.. Nei, TG begynte ikke i Stavanger.

Husker jeg ikke feil er denne listen rimelig riktig:

92 - Skedsmo - Første TG

93 - Skedsmo

94 - Rykkin-hallen

95 - Stavanger

96 og ut - Hamar

 

Det har også vært et par TG-lite's.

 

Det skal også nevnes at partyet i '95 ble arrangert i Stavanger fordi dette ikke var "et skikkelig TG".

Etter TG94 bestemte arrangørene den gang at de ikke ville arrangere TG i 95. Istedenfor ble partyet "leased out" til en gruppe som arrangerte det i Stavanger. Dette partyet het så vidt jeg husker bare "Gathering" og ikke "The Gathering" for å skille det fra "The real thing".

Heldigvis tok man opp igjen tradisjonen i 96, og TG har blitt holdt i vikingskipet ever since.

 

-Domino@TGinfo

Lenke til kommentar
Norges Varemesse lokalene hadde jo også vært bra, er vel plass til endel mer stands og folk der, samt at det er kortere for meg og dra :)

 

Ja, det ryktes at Norges Varemesse like utenfor Lillestrøm er stedet.

Mer plass til stands er vel ganske viktig ettersom man da får mer i sponsorinntekter. Det vanskeligste er vel alt opplegget med strømforsyningen. 4000-5000 stk. som trenger 400W hver krever jo sitt. Uansett blir nok ikke billettprisene mindre enn i fjor.

Lenke til kommentar

Greit nok at Vikingskipet = TG, men selv om jeg har vert fast deltaker de siste 5 årene hadde jeg faktisk ikke hatt noe imot om det flyttet til f.eks Lillestrøm. De siste årene er det jo bare blitt mere og mere mas rundt plasser og det å i det hele tatt få fatt i billetter, og hadde dette ordnet seg med at de kunne slippe inn litt flere men sammtidig holde et godt nettverk oppe, og arrangemanget på et godt nivå, så må det gjerne flyttest.

 

På hjemmesidene deres står det jo at det skal bli mere foredrag ol. i år, og dette tror jeg kan være med på å trekke litt mere modne folk inn på TG igjen. Siden GS holdes i samme tider så er det jo mulig at alle CS fjortissene reiser dit, noe jeg håper de gjør. Ble litt mye "småunger" løpendes rundt i fjor (no offence). Håper også at flere databutikker vil komme inn med stands. Microplex har vel ikke vert der ennå? Synest å huske at det var 3DFxcool som pleier å være der i lag med Komplett.

 

Men for de som er lei av å sitte ute i folkehavet med folk springendes rundt seg, og som har litt peiling på noe, så kan jo dere prøve dere som Crew? :)

Lenke til kommentar
Norges Varemesse lokalene hadde jo også vært bra, er vel plass til endel mer stands og folk der, samt at det er kortere for meg og dra :)

 

Ja, det ryktes at Norges Varemesse like utenfor Lillestrøm er stedet.

Mer plass til stands er vel ganske viktig ettersom man da får mer i sponsorinntekter. Det vanskeligste er vel alt opplegget med strømforsyningen. 4000-5000 stk. som trenger 400W hver krever jo sitt. Uansett blir nok ikke billettprisene mindre enn i fjor.

 

400W?? Sorry mate, bruker du så mye kan du regne med å bli kasta ut ;)

Det er ingen vits å ta med seg det feteste annlegget etc.etc. Som du selv sier ovenfor, TG krever sykt mye strøm og det er derfor lagt strenge begrensninger.

 

Du kan fint ha en vanlig PC, stor skjerm og "vanlige" høyttalere uten å bryte begrensningene, men tar man med seg for stort annlegg eller andre ting som bruker mye strøm kan det bli værre.

Lenke til kommentar
rablet for deg domino?

 

400W er jo ikke noe som helst!

Regner med at maskina mi med PSU og skjerm trekker rundt 380(++)

Nå har jeg ikke mer enn en maskin på 300W, og synes det er litt lite.

 

Nope, rararabler ikke her..

Jeg er ikke noen elektro-mann, men jeg mener å huske at det vanligvis er satt tilside en ampére pr person.

Lenke til kommentar
rablet for deg domino?

 

400W er jo ikke noe som helst!

Regner med at maskina mi med PSU og skjerm trekker rundt 380(++)

Nå har jeg ikke mer enn en maskin på 300W, og synes det er litt lite.

 

Nope, rararabler ikke her..

Jeg er ikke noen elektro-mann, men jeg mener å huske at det vanligvis er satt tilside en ampére pr person.

Det må ha rablet for deg Domino! En amper = 220 W (correct me if im wrong) og min pc bruker 340 W + skjermen = ca 400 W....

Det er standard at en pc bruker 300 W++++

Mange har også 4-550 W strømforsyninger...

Lenke til kommentar

Har nok ikke rabla for Domino nei.

 

1 ampere er det man får lov å bruke, selv om jeg tror faktisk TG har litt over 1 ampere til hver deltager, men jeg tør ikke si noe sikkert. Dette skriver forøvrig KANDU på sin side:

 

"Strøm - Beregn 1 (en) ampere pr. deltager, det holder plenty. At folk ønsker å med seg kjøleskap, toaster, mikrobølgeovner o.l. kan dere blåse i."

 

Noe som er viktig å huske er at selv om du har en 350W PSU så trekker ikke PCen din 350W fra elnettet.

Lenke til kommentar

jaja, en amper er 320W og det er ikke mye.

 

Regner med at maskina mi trekker 260 eller noe lignende, så kommer skjermen på 60-70W (?), det er jo et regnestykke som ikke går opp spør du meg.

 

Så kommer jo høytalerne mine i tilegg også, evt. forsterker (man må jo ha det for å få høy lyd i mine AKG K-401 (iPod'en greier det uten forsterker - jeg er så stolt :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...