Mr. Sanders Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kjøpte et Canon EOS 400D i går og tok en runde i nærområdet i dag. Her er et bilde fra Solastranden: Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Uff, ta vekk den selektive fargegreia di. Det fungerar ikkje i det heile tatt, og øydelegg eit bilete som i utgongspunktet var stilig i svart-kvit. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Mer et fargebilde dette vil jeg tro Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Tror nok dette hadde funka best i farger (brettet hadde 'forsvunnet' i s/h) Men uansett, bildet er flott det. Godt sett, god inndeling og komposisjon og god himmel. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ser ikke hvorfor dette seilet skulle "forsvinne" i sorthvitt? Såpass gult som det er skulle det være en relativt enkel jobb å filtre ut noen farger for at det skulle bli akkurat så lyst som man ønsket for å kontrastere nok med sanden. Men ja- Solastranden tar seg veldig godt ut i farger, spesielt med såpass dramatiske skyer. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ser ikke hvorfor dette seilet skulle "forsvinne" i sorthvitt? 9081535[/snapback] Jeg prøvde, og det går for mye i ett med resten av forgrunnen. IMO... Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ok, kanskje du er mer kresen enn meg Ragamuffin. Uansett S/H i adjustmentlayer, 5 sekund med arbeid. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Foto har aldri vært "min greie", men pga. regntung sommer så langt ville jeg lære noe nytt. Kjøpte derfor et kamere på lørdag. Bildet over er fra første dags fotografering og jeg ville lære meg den litt klisjé-aktige "sort-hvitt med farger". Bildet fungerer faktisk godt i farger også. Takker for den konstruktive kritikken. Det er det man lærer av. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Et flott bilde. Himmelen er dramatisk og vakker. Seilbrettet hever bildet litt ekstra etter min mening, gir noe å feste blikket på og fint som forgrunnselement. Bildet er ellers skarpt. Fin komposisjon. Den selektive fargelegginga har jeg ikke så veldig mye sansen for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå