Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Lyden hakker ved bruk av S/PDIF

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg haqqr et problem. Jeg har koblet opp pcen med surroundanlegget mitt for å kikke litt film og høre litt musikk.. (har hverken cdspiller eller dvdspiller for tiden) Som overføringskabel bruker jeg en digital coax-kabel fra digitalutgangen på lydkortet mitt (M-Audio Revolution 5,1) Dette fungerer veldig fint og overfører finfin lyd.. problemet kommer når jeg skal se film i 5.1 og velger S/PDIF som audiomodus... Da bare hakker lyden. Den skifter "hakkelyd" (som den spiller av med kort mellomrom) ca. hvert 4 sekund.

Spørsmålet er: Hva skal jeg gjøre?

litt info om systemet mitt:

Lydkort: M-Audio Revolution 5.1

Reciever: NAD T753

Signalkabel: Digital Coaxkabel

Mediaspiller: VLC MediaPlayer

Har alle nyeste drivere osv.

Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde samme problem med VLC en gang i tiden. Lyden hakker og noen få sekunder går i "loop". Prøv å gå inn i instillingene.

Settings -> Preferences -> Huk av for Advanced Options (nederst) -> Lyd -> Output Modules -> Win32 waveOut extension output.

Så klikker du på Lyd -> Use S/PDIF when available.

Klikk på Save. Lukk VLC og prøv å spille DVD.

Håper det fungerer.

Endret av resn
Lenke til kommentar

flyndrefjes: prosessorytelsen ligger på helt vanlig level (ca. 10% hvis jeg har oppe en del oppgaver) Det virker nesten som om det er lyprosessoren som hakker, men jeg har vondt for å tro det også...

resn: Har allerede prøvd det, uten hell :(

Molbo: Jeg finner ikke noe sted å sette sampling-rate på vlc. noen tips angående akkurat det??

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at problemet lå i VLC... vet ikke om den kan spille på den måten.. Men lasta ned en K-Lite Codec pack og innstallerte den.. Det gjorde at jeg kunne bruke WinDVD til å spille av CD-kvalitet-fimene mine..

Takk for all hjelp gutta ;)

Snakkes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...