inspo Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei, jeg lurte på hvordan jeg legger til flere brukere i dette scriptet: http://mortz.tjokk.net/download.php/PHP-Sc...loginscript.zip jeg er ikke så veldig flink med php... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har du tenkt a bruke en database, eller flatfil (tekstfil) Lenke til kommentar
inspo Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Har du tenkt a bruke en database, eller flatfil (tekstfil) 9079887[/snapback] hva mener du med database? skjønner ikke jeg... kan bare html Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Du endrer dette i koden din: /*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; $Username = array("admin","nestebrukernavn", "neste"); // brukernavnet // sett inn ditt md5krypterte passord under. $EncryptedPassword = array("1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "neste krypterte passord", "neste"); //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $Username) && in_array(md5($pass), $EncryptedPassword)) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } Hei, jeg lurte på hvordan jeg legger til flere brukere i dette scriptet: http://mortz.tjokk.net/download.php/PHP-Sc...loginscript.zip jeg er ikke så veldig flink med php... 9079843[/snapback] Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Før du legger deg ut i PHP verden, så anbefaler jeg deg å lese litt grunnleggende.. Om du ikke kan PHP å ønker et innlogginssystem for flere brukere, sjekk hotscripts.com Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Skripet over skjekker ikkje om passordet som er skreve inn høyrar til brukaren. Vist du lagrer to brukarar superadmin - eitpassord ola - eitannapassord Så kan brukaren ola logge på som superadmin ved å bruke sitt eige passord, noko som ikkje blir heilt rett? Fiksa: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php/*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; // brukarnavn => passord //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; $users = array("admin"=>"1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "nestebrukernavn"=>"passord", "neste"=>"passord"); /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $users) && strcmp($users[$user], $pass) == 0) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } ?> Endret 15. juli 2007 av Runar0 Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du har helt rett Runar0, tenkte ikke på det i farta. Bra et folk følger med her, så man ikke vranglærer folk ;D Lenke til kommentar
inspo Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Skripet over skjekker ikkje om passordet som er skreve inn høyrar til brukaren. Vist du lagrer to brukarar superadmin - eitpassord ola - eitannapassord Så kan brukaren ola logge på som superadmin ved å bruke sitt eige passord, noko som ikkje blir heilt rett? Fiksa: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php/*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; // brukarnavn => passord //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; $users = array("admin"=>"1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "nestebrukernavn"=>"passord", "neste"=>"passord"); /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $users) && strcmp($users[$user], $pass) == 0) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } ?> 9080857[/snapback] Når jeg bruker dette får jeg bare opp feilmeldingen "Feil brukernavn eller passord!" Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Min feil, mangla ein md5() Fiksa Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php /*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; // brukarnavn => passord //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; $users = array("admin"=>"1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "nestebrukernavn"=>"passord", "neste"=>"passord"); /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $users) && strcmp($users[$user], md5($pass)) == 0) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } ?> Lenke til kommentar
inspo Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Min feil, mangla ein md5() Fiksa Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php /*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; // brukarnavn => passord //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; $users = array("admin"=>"1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "nestebrukernavn"=>"passord", "neste"=>"passord"); /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $users) && strcmp($users[$user], md5($pass)) == 0) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } ?> 9088499[/snapback] Ti tusen takk:P Lenke til kommentar
inspo Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Min feil, mangla ein md5() Fiksa Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php /*** KONFIGURASJON ***/ $URLToAdminPage = "admin.php"; // brukarnavn => passord //Husk å kryptere passordet. Det kan du gjøre på denne måten: echo "md5('detnyemassordet')"; $users = array("admin"=>"1a1dc91c907325c69271ddf0c944bc72", "nestebrukernavn"=>"passord", "neste"=>"passord"); /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ // sjekke om brukeren er logget inn session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) $LoggedIn=true; else $LoggedIn=false; /* INNLOGGING */ if ($_GET['action']=="login") { $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; if (in_array($user, $users) && strcmp($users[$user], md5($pass)) == 0) { $_SESSION['LoggedIn'] = true; header("Location: $URLToAdminPage"); } else header("Location: $URLToAdminPage?msg=error"); } ?> 9088499[/snapback] Ti tusen takk:P 9089990[/snapback] men nå virker det ikke lenger.. Kan det vere noe galt med passord krypteringen? Jeg bruker http://birgits.net/tools/encrypter.php til å kryptere passordene... Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 hva menes med ikke virker? det kan være du har syntaks feil dersom du legger inn brukere og passord. $users = array('brukernavn' => 'passordhash', ...); pass på at det ikke er uvanlige tegn i brukernavn. ikke alle tegn kan skrives rett inn i en php array index. denne kan brukes til å lage passord. <html> <head> <title>MD5</title> </head> <body> <?php if(isset($_GET['pw']) && !empty($_GET['pw'])) { echo md5($_GET['pw']); } else { echo ' <form action="" method="get"> <input type="text" name="pw" /> <input type="submit" name="submit" value="Md5" /> </form> '; } ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå