Gå til innhold

Acer Aspire 9300: Probl. med lydmikser (innsp.)

Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 9300, som jeg skal spille inn musikk på.

Har koblet til lydkilden (platespiller), og fått dette til å virke med Nero's lydopptaker.

Så må lydstyrken for opptak stilles inn, men VU-meterne i opptakeren viser fullt hele tiden, samme om lydopptakerens innspillingsvolum settes til 0.

Det skal jeg enkelt fikse ved å gå inn i Windows' lydmikser. Finner panelet for input/innspilling, men det går ikke an å justere annet enn mastervolumet, selv om jeg har haket av for linje, mikrofon og stereo-miks, og disse alternativene vises.

Har aldri før opplevd at kun mastervolumet kan justeres. Til gjengjeld er det første gang jeg prøver å spille noe inn på denne maskinen. Men har ikke hatt problemer på andre PCer jeg har hatt.

Har installert en oppdatert driver til lydkortet (Realtek Audio) fra Acers support-sider, men uten at noe har endret seg.

Noen som kan hjelpe?

Edit:

Har lastet ned driver fra Realtek, og installert denne, etter først å ha fjernet den andre driveren. Den nye driveren er mer "moderne" i layout, men problemet er der ennå :(

Ser rett og slett ut til at lydbrikken setter begrensninger, og at det ikke er driveren det kommer an på.

Edit:

Et annet problem er at jeg har problemer med lyden. Av og til kommer det sprakelyder, og den ene kanalen faller tidvis ut. Dette ødelegger opptaket.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det er håp for å få justere innspilling mer enn på mastervolumnivå. Dessuten er det disse sprakelydene som ødelegger.

Derfor har jeg tenk om det kanskje ville hjelpe å investere i et eksternt USB-lydkort, som f.eks Creative XMod.

Dette lydkortet ville deaktivert det interne lydkortet, og jeg regner med at innstillingene da ville blitt mer fleksible enn det jeg har nå.

I og med at det er en laptop, er ikke ikke bare å gå og kjøpe et hvilket som helst lydkort. Det må være et eksternt.

Noen som har erfaringer med dette på laptop?

Kravene er at man unngår de problemene jeg har skissert ovenfor, og at det koster maks 1000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...