Gå til innhold

Smug i Frankrike og tømt gate.

Anbefalte innlegg

Som bildet med skyen er disse tatt i løpet av den to-tre dager lange perioden hvor det var regn og sol om hverandre i Frankrike.

Bilde nr 1 (eller to, vet ikke hvilken rekkefølge de kommer opp i):

For dere som ikke liker kummen nærmest hit, personlig synes jeg den skaper en fin balanse, eller noe i den duren, så den blir ikke redigert vekk, ellers så er det bare å skyte på med kritikk, ris og ros. Det virker gjerne som mer er gjort i Post process enn det faktisk er. Dempet gulfargen på byggningen vis á vis lykten, som var ganske grusom.

Bilde nr 2

Var utrolig kult. Dette var kanskje fire minutters gange fra smuget, og det regnet PØSET ned i ett minutt, toppen, og alt folk var vekke. Det kule var egentlig at man så det nydelige været komme mot én. Dere ser jo den fine lyseblå himmelen bak de grå skyene, og man kunne se hvordan det nærmet seg, og regnet forsvant:)

EDIT:

Oppdatert med nytt bilde 1. Laget to raske "eksponeringer" slik at skyene ikke gikk til spille, tok litt mer brightness + kontrast, samt litt shadow/ highlight endringer.

post-131541-1184531434_thumb.jpg

post-131541-1184531494_thumb.jpg

post-131541-1184575284_thumb.jpg

Endret av Cookiebird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har utnyttet motivene ganske godt, selv om det ikke er mer enn et rett fram bilde. Her tjener altså fotograf på et opplagt motiv, tatt med riktig objektiv i en ok vinkel. Mer er det ikke å skrive om bildene, sett bort fra at jeg liker det bildet av den tomme gaten best. Det blir for lite synlige detaljer i smauet for min del.

Lenke til kommentar
to veldi kule motiver, liker dem begge bildene veldig godt, men jeg synes begge to er for mørk.

9079845[/snapback]

Godt mulig at de er litt mørke, men stemningen ligger mye i det, så føler ikke at jeg kan endre noe på det. Takk for fine ord, da :)

Lenke til kommentar
Jeg likte smuget best. Om du kan få frem bittelitt mer detaljer, uten å gjøre det for lyst hadde det vært perfekt. :)

9081850[/snapback]

Hmm, ja. Kunne vel gitt kontrasten et forsøk... Men det blir maks jeg strekker meg, synes det grålige, og dystre preget, med solstrålene og den fine himmelen er den stemningen jeg ville fange, men som sagt, oppdaterer senere med et med høyrere kontrastnivå.

Lenke til kommentar

Jeg synes nr 1 var kult - når det er så store kontraster så får komposisjonen og linjer mye å si. Liker godt hvordan det ene taket bryter linjene! Kan godt løfte litt detaljer ut av skyggene om du kan :)

Nr 2 imponerte ikke noe særlig. Det er for mange interessante detaljer som drukner i skyggene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...