Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har tålig peil på hvordan man konverterer FLAC til .mp3 (evt. .m4a) filer? FLAC har bedre kvalitet blablabla, men kan desverre ikke legges inn på iPod / iTunes.

Jeg har forøvrig både windowspc og applemaskin, så alle løsninger er velkomne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du burde gjøre er å laste ned FLAC-encorderen fra her og konvertere FLAC-filene dine til .wav-filer (åpne programmet, dra og slipp FLAC-filene til vinduet, og klikk 'Decode'). Etter dette kan du konvertere filene fritt som du vil.

Hvis du har god plass på iPoden din anbefaler jeg deg å konvertere filene til Apple Lossless for best kvalitet. For dette, gjør følgende: Åpne iTunes, klikk Rediger og velg Innstillinger. Velg kategorien Avansert og velg underkategorien Import. Så setter du menyen 'Import ved hjelp av' til 'Apple Lossless-koding'. Deretter legger du til .wav-filene i iTunes-bibloteket > høyreklikk på dem > og velg 'Konverter markerte til Apple Lossless'.

Hvis du vil spare litt plass på iPoden kan du alternativt konvertere til AAC. Det er bare å gjøre akkuratt det samme som står ovenfor, bare at du velger AAC-koding istedenfor Apple Lossless på Import-menyen. Og sett bitraten til 192 kbps.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Revive of the dead thread!

Fant denne ganske høyt oppe på google når jeg søkte på FLAC til MP3.

Vil bare tipse andre om gratisprogrammet MediaCoder. Dette kan lett konvertere mellom mange formater inkl. FLAC og MP3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...