Gå til innhold

Alger på planter og spørsmål til ny fisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Emnetittelen burde vel si sitt...

Jeg kom hjem fra ferie i dag. 12 dager borte fra fiskene mine og, det så ut som om noen hadde bæsjet ned i det :thumbdown: Veggene var brune av... noe :hrm:

Plantene mine hadde en svart lag på bladene, noe jeg mistenker for å være alger (?)

Uansett, akvariet er renset og dritten på bladene kunne gnis av.

Det har aldri vært slik før, men jeg har hatt sånn langtidsfôr, som tydeligvis har gitt utslag på hygienen der inne...

Men jeg skal kjøpe meg en sånn "støvsuger" i morgen :D

en slik fisk som suger på rutene, vet dere :roll:

Jeg har et 80-liters, med to store skalarer, og en sølvhai. Akvariet er forholdsvis nytt, og jeg lurer på om jeg kan ha en slik "støvsuger" sammen med de tre andre, uten at det blir bråk?

Jeg vet ikke hva en slik fisk heter, for jeg har nettopp begynt med fisk :)

Kan noen hjelpe meg her?

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Det har seg slik at jeg var og kjøpte ny mat til fiskene i stad, men glemte det igjen i bilen. OG nå har min mor dratt til Moss, med maten i bilen. Jeg har ikke noe fiskefôr igjen her, og er bekymret for hvordan dette skal gå.

Hva slags annen fôr kan jeg bruke i mellomtiden?

Takk

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Agurk eller rå, hvit fisk (bittelitt). Fisker dør heller ikke hvis du går uten mat noen dager. Du kan jo stikke i dyrbutikken og kjøpe et brett med frosne, røde mygglarver. Koster 20-30 kr. Gi 1/3-1/2 rute. Prøv å ikke ta på det, mange som reagerer med litt utslett.

P.s: få dyrebutikker kan noe om fisk, selv om alle høres ut som eksperter. Et eksempel på det er sølvhaien din som er stimfisk og trenger 500+ liter som fullvoksen i stim, og scalarene som værtfall skal ha 200 liter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...