sum69 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) På min astra så stopper turtallet på 4500o/min.Motornødstyrings lampa lyser,har skifta luftmengde måler for den var gåen, men hjalp ikke no. Skal hjernen nullstilles eller hva må gjøres? Endret 15. juli 2007 av sum69 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har du noe mere info om astraen? Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Er en 94 mod 1,8i 16v stv. Eksosen er ganske så gåen da,tror du det kan ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Dette skjedde faktisk med omegan til fatter'n forleden dag. Jeg kjørte rolig og plutselig rykket hele bilen. Motorlampa tentes og når jeg prøvde å dra den opp på turtall så stoppet den på 4500 o/min nøyaktig. Men hvis jeg stopper bilen og starter den på nytt slik at motorlampa ikke lyser så fungerer det om jeg drar den opp på 6000 o/min uten problemer. Jeg lurer også fælt på hva dette kan være. Har opplevd dette ved flere anledninger der hele bilen rykker hardt og turtallet faller. Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Verkstedet klarte ik å få tatt no diagnose på den for de kom ik inn med maskinen Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Ja det e veldig rart det der.Men lampa i min slutter ik å lyse når jeg starter på nytt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ja det e veldig rart det der.Men lampa i min slutter ik å lyse når jeg starter på nytt 9080290[/snapback] Får du ikke rykkingen heller? Omega'n var inne på verksted for ei stund siden, og der kom de frem til at det var føleren på kamakselen tror jeg det var, som var gåen. Så de skiftet den, og det funket bra ei lita stund, og nå er det akkurat likedan igjen. Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Oki. Skifta faktisk en føler på min oxo men husker ik om det var på kammen,tror de snakka noe om en føler på veiva el no sånt.Men de på det verkstedet klarte på en eller annen rar måte å snu om på pluss og minus på bensin pumpa etter at de var ferdig så det tok en stund før e fikk testa bilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Verkstedet klarte ik å få tatt no diagnose på den for de kom ik inn med maskinen 9080269[/snapback] Hvorfor skal alle på verksted for å ta diagnose? Gjør det selv! I sikringsboksen under rattet har du en kontakt. På denne bilen er det 2 forskjellige kontakter, er kontakten 2X5 stikk så gjør du dette: sett en ledning e.l. Mellom A og B, de som sitter nederst til høyre. Er kontakten 2X8 så setter du en ledning e.l. på stikk 6 og til jord. Nå slår du på tenninga og leser av koder med hjelp av motorlampa. Blinker lampa først 2 ganger så 3 ganger er dette feilkode 23. Når du har fått fram feilkoden så er det bare å legge den ut her Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Foresten så rykka å nappa den før e skifta luftmengde måleren. Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Hehe ja det var jo ik så enelt å finne ut av sånn på strak arm,men takk for tipset.Skal prøve det i morra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det kan være lambda-sensoren. Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Ja har faktisk lurt på om det kan være den e oxo:) Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tipper på veivføleren i begge tilfellene her. (sum69 og Brian_N) Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Den er nettop bytta:) Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Den er nettop bytta:) 9094439[/snapback] jeg ville dratt på verksted å fått de til å lese av koden... det er fort gjort og kan gi nyttig info. Lenke til kommentar
sum69 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ja det e bare det at de får ikke bilen inn på datean,det er no galt derfra seddu:) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Sikring til motorstyring eller uorginal cd-spiller gjør at du ikke kommer inn og får lest av feilkoder. sjekk sikringen og koble ut spilleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Uorg. radio/CD er ikke noe problem, på min fikk jeg programmert om styringen slik at datofeltet på displayet (som normalt viser info fra original radio) ikke gikk i svart når radio ble slått på. Det var ikke probl med å få lest ut koder hverken før eller etter at jeg fikk gjort dette (1999-mod). Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det at displayet blir svart kan man enkelt fikse ved å klippe en blå og hvit ledning fra spilleren. Værtfall på Sony Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå