Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Astra som turtallet stopper på 4500o/min

sum69

Anbefalte innlegg

På min astra så stopper turtallet på 4500o/min.Motornødstyrings lampa lyser,har skifta luftmengde måler for den var gåen, men hjalp ikke no. Skal hjernen nullstilles eller hva må gjøres? :hmm:

Endret av sum69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjedde faktisk med omegan til fatter'n forleden dag. Jeg kjørte rolig og plutselig rykket hele bilen. Motorlampa tentes og når jeg prøvde å dra den opp på turtall så stoppet den på 4500 o/min nøyaktig. Men hvis jeg stopper bilen og starter den på nytt slik at motorlampa ikke lyser så fungerer det om jeg drar den opp på 6000 o/min uten problemer. Jeg lurer også fælt på hva dette kan være. Har opplevd dette ved flere anledninger der hele bilen rykker hardt og turtallet faller.

Lenke til kommentar
Ja det e veldig rart det der.Men lampa i min slutter ik å lyse når jeg starter på nytt :hmm:

9080290[/snapback]

Får du ikke rykkingen heller? Omega'n var inne på verksted for ei stund siden, og der kom de frem til at det var føleren på kamakselen tror jeg det var, som var gåen. Så de skiftet den, og det funket bra ei lita stund, og nå er det akkurat likedan igjen.

Lenke til kommentar

Oki. Skifta faktisk en føler på min oxo men husker ik om det var på kammen,tror de snakka noe om en føler på veiva el no sånt.Men de på det verkstedet klarte på en eller annen rar måte å snu om på pluss og minus på bensin pumpa etter at de var ferdig så det tok en stund før e fikk testa bilen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Verkstedet klarte ik å få tatt no diagnose på den for de kom ik inn med maskinen :hmm:

9080269[/snapback]

Hvorfor skal alle på verksted for å ta diagnose? Gjør det selv! I sikringsboksen under rattet har du en kontakt. På denne bilen er det 2 forskjellige kontakter, er kontakten 2X5 stikk så gjør du dette: sett en ledning e.l. Mellom A og B, de som sitter nederst til høyre. Er kontakten 2X8 så setter du en ledning e.l. på stikk 6 og til jord. Nå slår du på tenninga og leser av koder med hjelp av motorlampa. Blinker lampa først 2 ganger så 3 ganger er dette feilkode 23.

Når du har fått fram feilkoden så er det bare å legge den ut her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Uorg. radio/CD er ikke noe problem, på min fikk jeg programmert om styringen slik at datofeltet på displayet (som normalt viser info fra original radio) ikke gikk i svart når radio ble slått på. Det var ikke probl med å få lest ut koder hverken før eller etter at jeg fikk gjort dette (1999-mod).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...