Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Saab 9-3, Solide biler?Eller Volvo v50?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvaliteten på Saab er veldig god, og undervurdert, iforhold t Volvo som faktisk er overvurdert!

er vel få biler som har vært mer på verksted enn V70! Tror ikke V50 er så mye bedre!

Har desverre aldri eid Saab selv, men ble forelska i en 9-3 2001 mod jeg brukte i jobbsammenheng!

Dog 2,0 bensin, men diesel`n er en solid GM motor ;)

Og setene, personlig syns jeg de faktisk slår Volvo i seter, og det sier litt ;)

Lenke til kommentar

har hatt et par 9-5'er i familien siden de var nye. Kan nevnes at de var inne på verksted noen ganger for diverse feil som oppstod, og hadde heller ikke gått så langt da..

Syns komforten er bedre i min 11 år gamle citroen enn hva det er på den 2 år gamle 9-5en. Syns 9-5en er litt daff og henger ikke så godt med i svinga heller.

Lenke til kommentar

Luftdemping til citroen kom ikke før i mars i år, og det er kun til støtdemperne bak på varebilen Jumpy :).. Men de har alltid hatt noe som er hakket mer eksklusivt: hydraulisk fjøring.. Dette er det forskjell på ;)

Var inne til verksted for feil med bremser, elekriske. Bilen har kun gått 35.000 og er 2 år gammel.. sikkert vært inne 3 ganger pga feil.

Den ene xantian vi har hatt siden 97 har vært ekstra på verksted 2 ganger totalt. Ene gangen var det en bensinslange som hoppet av.. Kunne sikkert ha fiksa det selv da men.. Andre gangen så var det eksosanlegget som datt av, her hadde de gjorde noe feil på "bilens eksosanlegg i oslo", bakdelen anlegget datt av etter 2 mnder...

Lenke til kommentar

Skal ikke sette alle modeller under et rykte såklart!

Men jobber på verksted, og ser ofte at franske biler, helt frem til 2001 har hatt endel trøbbel med det elektriske!

Xantia har vært unntak, iforhold til endel andre, både fra Peugeot og Renault!

Lenke til kommentar

Familien mi har hatt flere Saaber, etter vi kjøpte den første så har vi bare hatt Saab etter det... Og nå har jammen meg eg og min egen Saab :)

Den nyeste Saab 9-3 er jo en nydelig bil og kjøre men av en eller annen grunn liker jeg best de litt eldre 9-3ene mye bedre, føler kanskje at den er litt mer Saab...

Edit: Bombe at pc^2004 måtte komme og snakke mye OT om citroen :p

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg har kjørt rundt i den siste tid i en Volvo 460 2.0 liter som har en Renault motor. (reserve bil) Denne har ikke vært annet en trofast mot meg..... ALDRI hatt problemer med motoren. Erogo har jeg hatt problemer med understellet som er Volvo design, men dog fra nederland...... Så jeg vet ikke jeg..... Volvo har jeg ikke annet kjennskap til at jeg har hatt en 460 som abslutt jeg ikke ville kalle svensk volvo.... Saab har vi hatt i familen både 9-3 og 9-5, som har ikke annet vært solide.....

Endret av haddis
Lenke til kommentar
PC^2004, hva ville du foreslått som direkte konkurent til 9-3 eller V50....av nyere type citroen ....?

9080457[/snapback]

Måtte vel nesten blitt Xsara eller C4 / C4 picasso. C5'en blir litt mer 9-5klasse :hmm:

Det har vært MYE snakk på forumet her angående kvalitet og hva som er best og holder lengst.. Og de fleste har egene meninger og mener det merke de liker holder best.. :D. Kanskje er det sånn at de som er veldig glad i bilen sin skrur og oppdager en del ting og feil før det skjer noe feil.. og at de da aldri får problemer.. Mens naboen i gata kjører bilen hver dag til og fra jobb, butikk, barnehage osv.. Vasker aldri av salt om vintern og kjører rundt med ulyder også går det drtitt..

hvis dere skjønner hva jeg skal fram til da: Hva som skjer galt med bilen kan jo ofte ha en sammenheng mellom hvordan bilen blir behandlet og tatt vare på ;)

Noen sier jo at Chrysler er håpløst og bare feil - faren min hadde en 95-mod chrysler og den gikk 200.000 med minimale servicekostnader. Han er også litt av den typen som vasker motorn, bruker lakkstift på steinsprut og kliner på litt tectyl her og der en søndag i ny og ne.

Han har nå kjøpt seg en A6 som han ikke har gjort noe med, den har gått 25.000km nå, helt ny bil. På samma olja.. skeptisk...... syns det skrangla litt når jeg starta den opp i stad :nei:

Lenke til kommentar
Edit: Bombe at pc^2004 måtte komme og snakke mye OT om citroen  :p

9080492[/snapback]

Sant, har selv kjørt en "xantian", veldig gode biler.....men jeg er på jakt etter nyere biler..... Og for å si det rett ut har nyerer citroen biler vært møkk og bedervelse.... Naboen har selv en nyere citroen og står stadig på verksted, samt naboen lengre ned i gata også....

Lenke til kommentar
PC^2004, hva ville du foreslått som direkte konkurent til 9-3 eller V50....av nyere type citroen ....?

9080457[/snapback]

Nå er ikke jeg PC^2004 da men,

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...1abc7CtuL922556

Citroen C5 er en veldig god bil hvis du kjører langt eller kort.

9080553[/snapback]

Ja, den er absolutt knall den. Men den er kanskje i klassen over V50 og 9-3. Kan jo legge til det at man får jo C-5 i forskjellige klasser også. Alt fra 1.6HDi til 3.0V6 med doble/laminterte vinduer osv.. Priser fra 100.000-500.000kr. Alt ettersom hva man ønsker av utstyr og motor.

Lenke til kommentar
Ja, den er absolutt knall den. Men den er kanskje i klassen over V50 og 9-3. Kan jo legge til det at man får jo C-5 i forskjellige klasser også. Alt fra 1.6HDi til 3.0V6 med doble/laminterte vinduer osv.. Priser fra 100.000-500.000kr. Alt ettersom hva man ønsker av utstyr og motor.

9080572[/snapback]

Får vel volvo V50 og Saab 9-3 i andre "klasser" og...

9-3 får du i Aero med alt tenkelig utstyr og 2,8Turbo med 250hk

Edit: tenkte på 9-5 :blush:

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...