thomaro Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg har kjøpt Nikon D40x og fått tilbudet om flashback, dvs. en SB-400 fritt tilsendt. Visstnok en verdi på ca. 1200,-. Har forstått at denne kampanjen på tirsdag avsluttes og etterfølges av en cashback kampanje (verdi ca. 90 euro). Nå er jeg i tvil, jeg har muligheten til å velge mellom hvilken av disse kampanjene jeg skal benytte meg av. Noen synspunkter? Flashback gir best kroneverdi, men jeg er usikker på om jeg trenger denne ekstra blitzen? Kamera er allerede stort nok ift. å ta med seg. Er den innebygde blitzen dårlig? Jeg tar hovedsakelig amatørbilder av ungene og familien.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Klart du trenger ekstra blits! Ekstern blits er kraftigere og minsker muligheten for røde øyne. Den gir heller ikke de samme problemene som den innebygde ved bruk av vidvinkel og solblender (bildet blir ikke særlig belyst i nedkant). SB-400 er en liten hendig blits som absolutt er verdt å "få". Etter en stund vil du sikkert også få lyst på en SB-800... Endret 15. juli 2007 av froggyler Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg ville valgt blitz, helt uten tvil. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg vil anbefale deg å gå for blitsen. Det er to fordeler med ekstra blits. !. Du unngår råde øyer, ettersom blitsen er lenger unna objektivet. I tillegg så kan du vippe blitsen slik at den sender lyset i taket, slik at du får et mykere lys på bildene. Du har sikkert lagt merke til at du innimellom får stygge skygger når du bruker den innebygde blitsen? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 får du ikke SB-600 for 1k? Ville tatt den jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå