Gå til innhold

Stille før stormen..?

Anbefalte innlegg

Når man er på tøffetur i en Saab-drevet putte-båt, klokka gjør at sola ligger lavt og farger det meste i en varm og glødende tone - da er det lett å glemme at det ikke alltid er ren og skjær (tok du'an?) idyll å bo ute i havgapet.

Dette er så langt på nordvest-siden av øya som jeg kan huske at det var bygget noe. Ser for meg at dette er en særdeles værhard plass å bo mye av året, men det håper jeg bildet klarer å få en til å glemme..

4547B_Roever_Idyll_i_havgapet.jpg

53mm, 1/1000s, f11/200, blenderprioritet.

Rakk så vidt å å blendet ned når vi tøffet forbi dette. Skulle hatt enda litt mer dybdeskarphet, men det synes ikke så godt på et nedskalert bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må vel kalle idyll!

Pent bilde. Og som du sier: merker ikke noe på web-bildet angående snever dybdeskarphet.

Fikk du tatt bilder av samme motiv fra andre vinkler? Hadde vært interessant å sett forgrunnen (staken) og huset en SMULE mer samlet. Det vet bare du hva som er best i situasjonen.

NB! Det heter vel Sabb og ikke (svenske) Saab??

Lenke til kommentar

Jeg har et hvor staken står midt i bildet, og det blir et par-tre smuler for mye synes jeg. Absolutt ikke så god komposisjon ettersom holmen dekker så godt som hele forgrunnen da.. Selv om disse båtene ikke akkurat farer av gårde, var komposisjonen borte på et øyeblikk da vi passerte.

Sabb - Saab, whatever.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...