TurboSus Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 En kamerat av meg skal invistere i ny pc, og vi har satt opp følgende: Asus A7N8X (nForce2SPP) (1202,-) 2x TwinMos PC2700 DDR 256MB CL2.5 (1082,-) Athlon XP2100+ (879,-) Prisene er hentet hos Komplett 09.01.03. Vil en Mist Silent Twin kjøler holde til dette oppsettet? Pc'en skal ikke overklokkes! Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Står på alle viftene på sia til komplett hvor høy cpu de tåler... Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Det gjør det nok, men det hjelper meg svært lite så lenge Komplett ikke har denne type kjøler. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 http://www.micrplex.no http://www.3dfxcool.no Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Hva er forskjellen på det hovedkortet som vi har valgt i forhold til deluxe utgaven? Er det noen som muligens har forslag til andre billigere hovedkort? Har egentlig ikke bruk for LAN og pc'en skal som sagt ikke overklokkes. Har også lest noe angående nforce2 kort og dual ram et eller annet. Er det slik at en må ha 2 rambrikker i, eller hadde det holdt med en Twinmos 256mb PC2700 CL2.5? Budsjettet er noe stramt. Kanskje kjøpt bare ei brikke nå, og så spedt på med mer ram senere. Er åpen for forslag. Har ikke noe særlig mer enn 3000,- å bruke på HK, CPU og minne, skulle aller helst gått noe ned også. :-? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ja du kan greit kjøre bare en ram brikke, men den vil da kjøre som en vanlig ram kanal, og ikke dual ram. Småles litt hos Anandtech du. Personlig ville jeg gått den 2-3 hakk på prossesoren, kjøpt Abit NF7-S og brukt 50 kr mer på 3200 versjonen til TwinMos. Da kan du senere kjøre på 333Mhz på gode timinger. Har du da råd så kjøper du 2 brikker, ellers så kan du greit vente å heller kjøpe en senere. Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Ok. Men hva er forskjellen på NF7 og NF7-S? Er det mulig å disable det integrerte nettverkskortet, da dette ikke kommer til å bli brukt? Som dere forstår utifra spørsmålene mine har jeg egentlig lite greie på data. Vil bare ha en maskin som yter noe mer enn nåværende (t-bird 1200). Vil jeg merke noe særlig forskjell på en XP1800 og en XP2000 f.eks.? Er ikke 3dmarkjeger, vil bare ha en pc som yter godt i spill. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 For 3000 får du et Asus A7N8X, en XP2000+ og 2x256mb DDR333 billig minne. Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Er Asus A7NX8 et bedre kort enn Abit NF7? På Kompletts sider står det at på NF7-S er det et integrert 5.1 lydkort. Er dette integrert på NF7 også? Har foreløpig satt opp følgende: Abit NF7 (1044,-) 2X Twinmos PC2700 256MB CL2.5 (1034,-) AMD XP2000 (763,-) Er dette et godt valg av komponenter, eller burde jeg velge Asus kortet istedet? Vil igjen presisere at jeg/vi har ikke tenkt oss ut på noen form for overklokking. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hva med dette: Asus p4g8x p4 2.4 evt. 2.53 og 2twinmos 512mb pc3200 :wink: Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Et noe useriøst forslag? Hadde jeg hatt mye penger skulle jeg gjerne ha kjøpt noe slikt. Men foreløpig kunne jeg tenke meg svar på de mange spørsmålene mine og kommentarer om det siste oppsettet. mvh. TurboSus Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Er Asus A7NX8 et bedre kort enn Abit NF7? På Kompletts sider står det at på NF7-S er det et integrert 5.1 lydkort. Er dette integrert på NF7 også? Har foreløpig satt opp følgende: Abit NF7 (1044,-) 2X Twinmos PC2700 256MB CL2.5 (1034,-) AMD XP2000 (763,-) Er dette et godt valg av komponenter, eller burde jeg velge Asus kortet istedet? Vil igjen presisere at jeg/vi har ikke tenkt oss ut på noen form for overklokking. Asus hovedkortet er et godt valg det også Har du vifte som klarer og kjøle ned cpu du skal kjøpe? Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 oki :-? så ikke noe prisbegrensing, men jeg burde vel ha tenkt på det utifra de andre oppsettene sorry Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Becks69: Hadde jeg hatt mye penger, så hadde forslaget vært bra!! Men dessverre har jeg noe knapt med kontanter. muahahaha: Har en Mist Silent Twin kjøler liggende. Har forstått det slik at denne kjøleren skal kunne kjøle en XP2000, så lenge jeg ikke overklokker. Jeg tror nok jeg går for Abit NF7 kortet, dersom ikke dette er et ræva kort? Og kan noen si meg om dette kortet har integrert lydkort? Og om nettverkskortet lar seg disable? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ja det har innebygd lyd som alle Nforce2 kortene, og jeg ville bli meget overaskett om det ikke var mulig å deactivate nettverkskortet gjennom bios. Du bør også vite forskjellen mellom NF7 og NF7-S. Det er att -S versjonen har firewire og støtte for serial-ata disker. Det er en ny måte å overføre data fra og till diskene som er raskere en den gamle. Jeg valgte å kjøpe det med S-ata disk støtte til kammerate i tillfelle han vill oppgradere disker i framtiden og det da er vanskelig å finne disker med den gamle koblingen. Men man vet aldri om det var nødvendig. Hvis du vil vite mer kan du gå her for -S versjonen. De hadde desverre ikke noenting på ikke-S siden, men du finner nokk noen reviews på nettet. Lykke till Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Ok! Takk for alle opplysningene! Og det vil vel ikke by på noen problemer å sette dette kortet inn i et Chieftec Scorpio? mvh. TurboSus Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Nyere HK og kabinetter lages i ATX standard. Det betyr at alle HK skal passe i alle kabinetter. Nå snakker jeg ikke om spesielle kabinetter som shuttle o.l, men et så standard kabinett som chieftech passer med de fleste HK. Nå er jeg trøtt, så hvis du trenger en bedre forklaring så kommer den i morgen :wink: Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ok! Takk for alle opplysningene! Og det vil vel ikke by på noen problemer å sette dette kortet inn i et Chieftec Scorpio? mvh. TurboSus Alle nyere hovedkort passer i de vanlige kabinettene, feks chieftech er ikke noe problem og dytte et sånt hovedkort inn i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå