csViRuS Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei, jeg skulle ta service på en mariner 9,9hk for en jeg kjenner, gjorde det, men den ga ikke kjøling når jeg testet den. Regner med at det er impelleren, da ikke det ikke var slangen fra blokka og ut som var tett, og motoren har stått lagret noen år.... Har fått av alle boltene til undervannshuset men det henger i girstaget så det jeg lurer på er hvordan man deler dette på denne motoren? Takk for svar Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Beklager og måtte bumpe, men jeg skulle gjerne fått av undervannshuset i dag Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 på mercuryen som jeg har måtte jeg ta ut en slags splint oppe der som staget går inn på motoren for og få ta av hele greia. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Ok, var den eneste løsningen jeg og har sett hittil men hvordan kommer du til denne? Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du følger staget helt opp, det skal gå opp på venstre siden i motoren. 1. her vipper du opp den "splinten som sitter i og trekker den ut, da vil. 2. Staget komme av og du vil klare og trekke undervannshuset av. Er ikke sikker på om det er same prisip i Mariner og Mercury, men håper det er til hjelp da Legger ved et bilde som viser hva jeg mener. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Tusen takk, ser helt likt ut til min motor, skal ned og prøve etterpå Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Si fra hvordan det gikk da Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Da var undervannshuset av Veldig enkelt når jeg først skjønte det, men det viste seg at det var termostaten som var gåen, men bytter impelleren også når jeg har det oppe. Men tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, jeg skulle ta service på en mariner 9,9hk for en jeg kjenner, gjorde det, men den ga ikke kjøling når jeg testet den. Regner med at det er impelleren, da ikke det ikke var slangen fra blokka og ut som var tett, og motoren har stått lagret noen år.... Har fått av alle boltene til undervannshuset men det henger i girstaget så det jeg lurer på er hvordan man deler dette på denne motoren? Takk for svar 9079386[/snapback] Hei. Du hadde ikke giddet å fortelle hvordan man bytter impeller og hvor den sitter? Skal bytte en på en mariner 8 hk, og det er vel ganske likt... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Impelleren ligger nede i undervannshuset, så det må du skru av, pass på å ikke brekke boltene, bruk noe til og varme de opp, når du har fått det av ligger impelleren inni et hus festet av 4 bolter, der akselen går midt gjennom.... Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Hei. Har nå fått bytta impeller, men den gir ikke fremdeles ikke kjølevann... Den forrige eieren mener at det er tremostaten som er gåen. Er det vanskelig å bytte den, og hvor sitter den? Endret 22. juli 2007 av Deila Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Oppe på motoren, der som vannslangen til kjølevannet kommer ut er det 2 skruer som du skrur opp, og inni der ligger termostaten. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Det var termostaten som var gåen på den jeg hadde også, men der tok vi den bare ut, da det egentlig ikke er noe sånn veldig vits i den... Motoren går litt dårligere på tomgang, men ellers går det helt fint.... Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det var ikke termostaten allikevel... var bare en slange som ikke satt skikkelig. Men tusen takk for hjelpa csViRuS og morten_50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå