Autodidact Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Her er en velkjent krabat for de som har vært på Røver, spesielt de som har intatt sitt kjøpte måltid på utsiden av øyas populære spisested. Desverre hadde jeg ikke kameraet klar når den landet på bordet rett foran en ung jente som nøt sine komler (raspeball, kumpe..), og nesten snappet til seg en kjøttbit. Det hadde blitt et blinkskudd! Anyway.. jeg tar ikke vanligvis bilder av fugler, men er litt glad i rene/enkle motiver som kanskje er litt intetsigende men dog tiltalende - for meg i alle fall. Og siden det bød seg en anledning til å få med den lite folkesky måka i et slikt motiv så følte jeg meg nødt til å trykke på utløseren. 55mm, 1/500s, f4,5/200, blenderprioritet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Veldig fint bilde, men likte ikke helt at vinduet var med på toppen der. Ble litt for mye luft, og litt for lite fokus på det som åpenbart er portrettert, nemlig måken. Mindre luft på venstre side og ovenfor, så tror jeg jeg ville likt det bedre. EDIT: Ikke mye mindre. Endret 15. juli 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Har tenkt tanken selv. Jeg likte heller ikke at vinduet var så trødd oppi hjørnet, at jeg fjernet det, men da savnet jeg det faktisk.. Det skal ikke ta meg så enormt mange kalorier å flytte det ned og inn, så jeg tenker vi lager en versjon til.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvordan det så ut tidligere i kveld, men nå ser det i alle fall bra ut. Enkelt motiv som er godt utnyttet, enkle grafiske former som møtes, og et minimum av farger. Linjene som peker i forskjellige retninger liker jeg også. Et uvanlig ubehandlet bilde fra Auto, virker det som. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Det er den opprinnelige versjonen hvor jeg kun har klonet bort en måkeklatt på nedre venstre side som skrek "se på meg". Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Klarer ikke helt å bestemme meg for hvor jeg best skal plassere/flytte vinduet, så jeg legger ut versjonen hvor det er glemt av snekkeren, foreløpig.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei Synes vinduet var fint der det var, men hvis du har muligheten ville jeg flyttet det en smule ned slik at du får med hele vinduet. Hvis du skal ta det helt vekk slik som på det siste bildet, prøv å få med noen plankeskjøter på det redigerte området, slik at det ikke ser for "rent" ut Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Så det holdt ikke med den ene skjøten altså..?! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hehe jeg tenkte på den ene rene planken som går helt over bildet uten skjøter Men som sagt, så likte jeg de bedre med vinduet, om du bare får hele vinduet med. (regner med bildet er croppet litt sånn at du har muligheten?) Endret 16. juli 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Egentlig ikke, for jeg prioriterte komposisjonen på måken. Men jeg har vinduet i et lag, så det er bare å bestemme seg/meg for hvor langt ned og inn det skal før jeg finpusser så det ser naturlig plassert ut.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Fint, gleder meg til å se det. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Endelig fikk jeg litt tid til overs - uten å få for dårlig samvittighet for det jeg burde bruke tiden på.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er det bare hos meg at kvaliteten på bildet er verre enn laber? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Det vil jeg tro og håpe.. Hva tenker du på? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 jeg syns bildet virker utrolig grovt. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Som i pikselert/kornete/støyete...? Kan ikke se hvorfor det skulle være det - hos deg. Det er smooth & nice på mine skjermer, både kalibrerte og ukalibrerte, i IE og FF. Bildet er forøvrig 100dpi, så det burde være mer enn nok å gå på for MAC-systemer også.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Som i pikselert/kornete/støyete...? Kan ikke se hvorfor det skulle være det - hos deg. Det er smooth & nice på mine skjermer, både kalibrerte og ukalibrerte, i IE og FF. Bildet er forøvrig 100dpi, så det burde være mer enn nok å gå på for MAC-systemer også.. 9085178[/snapback] Nei ikke kornete..Bare grovt... har du brukt save for web, og redusert mye?! Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Nei.. Jeg reskalerer alltid manuelt "for web" - som regel i to runder, ned til 800px på lengste side. Alt etter behov har jeg 1 eller 2 runder med forsiktig USM. JPG-kvaliteten beholdes som oftest på 8/medium. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hos meg er ikke bildet grovt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå