Gå til innhold

Røvers store røver..

Anbefalte innlegg

Her er en velkjent krabat for de som har vært på Røver, spesielt de som har intatt sitt kjøpte måltid på utsiden av øyas populære spisested. Desverre hadde jeg ikke kameraet klar når den landet på bordet rett foran en ung jente som nøt sine komler (raspeball, kumpe..), og nesten snappet til seg en kjøttbit. Det hadde blitt et blinkskudd!

Anyway.. jeg tar ikke vanligvis bilder av fugler, men er litt glad i rene/enkle motiver som kanskje er litt intetsigende men dog tiltalende - for meg i alle fall. Og siden det bød seg en anledning til å få med den lite folkesky måka i et slikt motiv så følte jeg meg nødt til å trykke på utløseren.

4497A_Roever_Sildamaaken.jpg

55mm, 1/500s, f4,5/200, blenderprioritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fint bilde, men likte ikke helt at vinduet var med på toppen der. Ble litt for mye luft, og litt for lite fokus på det som åpenbart er portrettert, nemlig måken. Mindre luft på venstre side og ovenfor, så tror jeg jeg ville likt det bedre.

EDIT: Ikke mye mindre.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan det så ut tidligere i kveld, men nå ser det i alle fall bra ut. Enkelt motiv som er godt utnyttet, enkle grafiske former som møtes, og et minimum av farger. Linjene som peker i forskjellige retninger liker jeg også. Et uvanlig ubehandlet bilde fra Auto, virker det som.

Lenke til kommentar

Hei

Synes vinduet var fint der det var, men hvis du har muligheten ville jeg flyttet det en smule ned slik at du får med hele vinduet.

Hvis du skal ta det helt vekk slik som på det siste bildet, prøv å få med noen plankeskjøter på det redigerte området, slik at det ikke ser for "rent" ut :)

Lenke til kommentar

Hehe jeg tenkte på den ene rene planken som går helt over bildet uten skjøter :)

Men som sagt, så likte jeg de bedre med vinduet, om du bare får hele vinduet med. (regner med bildet er croppet litt sånn at du har muligheten?)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Som i pikselert/kornete/støyete...?

Kan ikke se hvorfor det skulle være det - hos deg. Det er smooth & nice på mine skjermer, både kalibrerte og ukalibrerte, i IE og FF.

Bildet er forøvrig 100dpi, så det burde være mer enn nok å gå på for MAC-systemer også..

Lenke til kommentar
Som i pikselert/kornete/støyete...?

Kan ikke se hvorfor det skulle være det - hos deg. Det er smooth & nice på mine skjermer, både kalibrerte og ukalibrerte, i IE og FF.

Bildet er forøvrig 100dpi, så det burde være mer enn nok å gå på for MAC-systemer også..

9085178[/snapback]

Nei ikke kornete..Bare grovt...

har du brukt save for web, og redusert mye?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...