RunarL Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei. Har et år igjen på vidergående. Dvs det tredje året igjen. Har etter det lyst å ta et "friår". Har da tenkt på å studere og jobbe i usa. Det jeg lurer på da er hvordan skal jeg gå frem da? Har lest litt rundt omkring på nettet. De fleste nettsier sier så mye forskjellig i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei. Har et år igjen på vidergående. Dvs det tredje året igjen. Har etter det lyst å ta et "friår". Har da tenkt på å studere og jobbe i usa. Det jeg lurer på da er hvordan skal jeg gå frem da? Har lest litt rundt omkring på nettet. De fleste nettsier sier så mye forskjellig i forhold til hverandre. 9079294[/snapback] Vel, kommer du inn på en skole (da må du ha søkt for lenge siden), får du studentvisum. Med det kan du ikke jobbe, og så vidt meg bekjent er de ikke sene med å hive deg på rævve ut av landet om du tar på det jobbing utenfor skolen (man kan jobbe for dårlig betaling på skolen). Lånekassen finansierer heller ikke 1.året på en bachelor i USA, så da må du enten betale selv eller prøve å komme rett inn på 2. året (deres bachelor er 4 år). Vet ikke hvordan det er med jobb-visum, eller hva det nå heter, men jeg mener å ha hørt at det ikke er så lett å få. Bedriften du skal jobbe hos må mer eller mindre bevise at den kompetansen du besitter ikke er så lett å finne hos en amerikaner. Dette er kun noe jeg har hørt, så du bør nok høre med den amerikanske ambassaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå