Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc skrudde seg av, og henger seg op under oppstart

Anbefalte innlegg

etter 3 uker ferie der den stasjonære pcen min ikke har vært brukt i det hele tatt (har stått med strømmen avslått) skulle jeg starte pcen i dag. alt gikk helt som normalt helt til den hadde stått å gått i ca 10 min da den plutselig slo seg av. jeg tenkte at en strømkabel ikke va orntlig på plass, (og sjekket) men alt så normalt ut. så prøvde jeg og starte på nytt, men da kom det bare lys i kabinettett (ON bryteren ol.) og ei vifte begynnte å gå for fult, men ikke noe mere skjedde, ble ikke lys i musa, og ble heller ikke liv i skjermen (gikk ann å slå på, men kom opp at ledningen ikke var koblett til) da prøvde jeg å slå av maskinen med å trykken inn ON knappen. men da skjedde dt ingen ting. holdt knappen inne nesten et minutt, men ingen forandring. nå har pcen stått å gått slik jeg fortalte men ingen ting har skjedd den siste halvtimen.

ble ikke åpnet noe mail, el. eller noen andre mistenkeøige programmer. kun msn, og excel. det kom også opp en popup om at windows var oppdatert (slik det ofte gjør) ca 3 minutter før den døde. noen ider til hva som skal gjøres.

startkabler?

CPR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange muligheter, kanskje defekt PSU.

Du kan prøve å koble vekk alt - disker, skjermkort, minne. Da sitter du igjen med bare PSU, hovedkort og CPU. Hvis det fremdeles oppfører seg rart så har du eliminert alt det andre, problemet er da en av de tre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...