Gå til innhold

"Pillbox" på Røver

Anbefalte innlegg

Fredag den trettende var, for meg i alle fall, en utrolig fin dag hvor arbeidet ble lagt ned etter lunsj, og resten av dagen ble tilbragt på øya Røvær utenfor Haugesund. Nå er jo ikke solskinnsdager det mest produktive å fotografere i, men lell.. - kameraet mått bli med, og det ble brukt!

Vi var bl.a. en tur på Røvers høyeste fjell - ehm, topp. Der knipset jeg bilder som kanskje blir et brukende 360-graders panorama - vi får se.. Når jeg tok de bildene stod jeg på restene av en bunkers, som jeg ikke klarte å la være å ta bilder av før jeg labbet nedover til "sentrum igjen". Tok 3 bilder av den, med tanke på HDR, men det gav meg ikke bedre resultater enn jeg klarer å jukse til selv. (Skjult nedenfor)..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
4534B_Roever_Pillbox.jpg

Etter å ha "fremkalt" det (mest) korrekt eksponerte bildet fra HDR-materialet, synest jeg motivet egentlig var litt dølt. Regner med alle har sett en forfallen bunker før, og er relativt enige?! Desverre hadde jeg ingen halvnakne skjønnheter å stille opp ved siden av, så alternativet ble en "historisk" variant av bunkersens nåværende status.

4534B_Roever_Pillbox_old.jpg

Kanskje gidder jeg å gjøre mer med det også (burde jeg?), for å få det til å se ut som et relativt autentisk bilde fra "fortiden" (før jeg ble født), enn det gjør nå - med "sørgerand".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...