Gå til innhold

Beste router til å takle høyt antall tilkoblinger?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vet dette har vært oppe før og det har vært gjennomført noen teste av dette, men finner ikke igjen noen konkrete anbefalinger av router, så jeg lurer på deres erfaringer.

 

Altså jeg vil ha en vanlig router som ikke kneler ved høyt antall tilkoblinger, slik som ved f.eks p2p bruk, gjerne en vanlig router, den trenger ikke å være trådløs.

 

Har fra før prøvd noen routere fra d-link, linksys og smc barricade, som alle har vært direkte ubrukbare ved p2p bruk så dette er det viktigste kriteriet for meg.

 

Mener å huske det var en eller annen router fra netgear som vant en test på dette området for noen måneder siden, men regner med at ting kan ha forandret seg siden da, så er det noen som kan anbefale en router til mitt bruk?

 

Takker for innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan oppfører routere seg vanligvis seg når de når maksgrensen sin for antall tilkoblinger? Ved mye torrenttrafikk begynner min Speedtouch router, som fulgte med Nextgentel-abonnementet mitt, å jobbe ekstremt tregt over http og det blir umulig å føre en samtale over IP-telefoni. Er dette normalt og slikt som vil bli bedre om en kjøper en bedre router? Er det noen enkel mulighet til å finne ut hvor mange tilbkoblinger sin egen router støtter?

 

 

Sjekk linken min om DIR-655

9085504[/snapback]

På dette forumet er det mulighet til å skru av visningen av andres signaturer og mange benytter seg av denne muligheten. Slike innlegg du kommer med her blir derfor temmelig meningsløse.

Lenke til kommentar
Hvordan oppfører routere seg vanligvis seg når de når maksgrensen sin for antall tilkoblinger? Ved mye torrenttrafikk begynner min Speedtouch router, som fulgte med Nextgentel-abonnementet mitt, å jobbe ekstremt tregt over http og det blir umulig å føre en samtale over IP-telefoni. Er dette normalt og slikt som vil bli bedre om en kjøper en bedre router? Er det noen enkel mulighet til å finne ut hvor mange tilbkoblinger sin egen router støtter?

 

når maxgrensen er nådd vil ikke flere connections være mulig.. det sier seg jo selv. mange billige routere har tendenser og klikke sånn at man må slå dem av og på igjen for og få tilbake internet. Det du burde gjør er og gå innpå torrent programmet ditt og sette ned antall connections, og får og svare på spørsmålet så ja det er helt normalt. For og finne ut hvor mange det støtter så pleier dette og stå i brukermanual eller i spec på routeren. Hvis du virkelig skal ha noe som takler og aldri klikker så må du over på entrprise utsyr for eks Cisco PIX :p men det er jo ganske overkill igjen da til et hjemme nettverk ;)

Lenke til kommentar
Sjekk linken min om DIR-655

9085504[/snapback]

På dette forumet er det mulighet til å skru av visningen av andres signaturer og mange benytter seg av denne muligheten. Slike innlegg du kommer med her blir derfor temmelig meningsløse.

9117928[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg med å slenge ut slike bemerkninger når det ikke engang var rettet til deg... Jeg driter da i om du slår av signaturer eller ikke. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...