muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hva er egentlig forskjellen hvis jeg setter inn 2 rambrikker hvis det er dual ram støtte på hk'et utenom at jeg får mer ram i maskina? Jobber maskina bedre med 2 like rambrikker eller hva er det som er den store forskjellen? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis du tenker på dual channel så betyr det at maskina kan sende dobbelt så mye info til ram'en. Feks hvis du har pc2700 ram i en maskin som kun har singel channel så kan du sende maks 2,7GB/s data inn i ram'en, men hvis du har dual channel kan du sende 5,4GB/s, altså det dobbelte Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Han får ikke utnyttet det da. Du må ha god FSB for og utnytte det på AMD system. Men søk etter "Granite Bay Mainbord test" på Google du.. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Der sa du noe la ikke merke til den delen med nForce2 kort Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Han får ikke utnyttet det da. Du må ha god FSB for og utnytte det på AMD system. Men søk etter "Granite Bay Mainbord test" på Google du.. Jojo .. men det er andre ting som krever minnebåndbredde også vettu. F.eks så har du jo AGP-porten er jo glad i båndbredde. Annen I/O bruker jo også minnet i større/mindre grad. Med litt ekstra vil jo ikke selv full AGP 8x og fullt kjør på disker osv osv ikke påvirke CPUens båndbredde i stor grad siden det uansett er mer nok båndbredde igjen ... Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har 2stk minne brikker og kjører dual ddr (1og3) åssen kan jeg sjekke at dual ddr funker? min memtest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå