thomasr Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Fant denne cpuen her på datakompaniet (www.datakompaniet.no). Hvis jeg ikke tar så alt for feil har jeg et hk liggende et sted som skulle passe fint Specs: 486DX-33-5VB Intel 486 DX 33 MH, brukt/USED (IT) EOL :::40kr::: (!!!) Hadde vært mojo å sette opp den saken her med windows 1.0 el. bare dos, (evt. kjøre fra diskett) og ha stående som en snakemaskin :smile: Eneste i verden med egen snakemaskin (snart) *stolt* Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Mener du pyton? Gudespillet over alle gudespill. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Pyton? nei, aldri hørt om. Bare vanlig orm/snake :smile: Kanskje den greier å dra zorlims pizzaworm også, evt. en supernintendo emulator, DA snakker vi da :wink: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Du kan jo laste ned en Commodore64 emulator, da trenger du ikke X-box eller PS2 :smile: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 hehe.. har en slik sak stående på skolen, det er en 486dx2@66mhz med hele 8mb ram, 120mb. plages litt med SCSI-kortet i.o.m. at det ikke vil passe helt inn i pappkassa vi har maskina i. Hvis jeg får det til blir det 120mbSCSI2-disk og 120mb SCSI tapestreamer Og så finner jeg ikke strømforsyning til LCD-skjermen vi skal koble på :razz: Det er den desidert råeste maskina i nato, trur jeg må legge ut bildene av den Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Har greid å rote fram bruksanvisninga til den gamle 2.86/3.86/4.86`en min, og må nesten bare skrive av litt her: Your computer may include a 40 MB fixed disk drive. - det er bare de som betaler ekstra som får harddisk, vi andre må leve med 2*5.25" floppy (datalefse :smile: ), en som programmene ligger på, og en til å lagre på.. noe jeg kan huske var tilfelle en gang i tida... Et lite oppgraderingstips midt i: Upgrading your VHA board to 1 MB (inkluderer en sabla fin figur på hvordan dette skal gjøres :smile: ) Og så har vi selvfølgelig noen fine ordforklaringer bakerst: OS/2: The next-generation operating system, which requires an 80286 (bedre kjent som 2.86, forgjenger til 3.86) - vel vel, veit ikke helt det med next generation da.. systemkrava var vel litt for store til at noe sånt kunne slå gjennom? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Oi sann, så en skrivefeil nå, VHA = VGA :smile: Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hehe.... slikt bringer tilbake minner ja :smile: Tenker med vemod på min gode gamle sliter (286-16 med hele 80Mb harddiskplass og 8Mb RAM... det var saker det på den tida! Og så adlib lydkort da selvsagt Men jeg husker jo også 286-8Mhz en med 10Mb HDD... hehe, hmm... har forresten en liten samling 486er på loftet, alle funker (inkludert en gammel server) kansekj jeg burde sette dem sammen igjen :smile: Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hehe, jeg hadde en gang Dual CPU, DET var tider det :smile: En 286 med mattematik cpu, den var konge få.. Trur jeg spilte Wolfensten 3d på den, og Gorila:-) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Quote: On 2001-12-31 18:18, Journeyer skrev:Hehe.... slikt bringer tilbake minner ja :smile:Tenker med vemod på min gode gamle sliter (286-16 med hele 80Mb harddiskplass og 8Mb RAM... det var saker det på den tida! Og så adlib lydkort da selvsagt Men jeg husker jo også 286-8Mhz en med 10Mb HDD... hehe, hmm... har forresten en liten samling 486er på loftet, alle funker (inkludert en gammel server) kansekj jeg burde sette dem sammen igjen :smile: Lag ett stort 486 nettverk med server. :smile: Kan spille multiplayer på transport tycoon deluxe dah. Hva vil dere gi for en sx25 som lett klokkes til 33? Hadde en hel palle med 486. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Tja, tatt i betrakting at dem selger 33 mhz for 40 kroner @ datakompaniet.no, veit jeg ikke helt. 20 kroner kanskje? :wink: Er ikke stort å selge dem for, men har hørt om flere som kjører deling av internett til et par PC-er og andre småoppgaver med 4-86 og diverse forskjellige linux distrubusjoner. Dette funker visstnok helt fint :smile: Selv om det er et slit å få tak i ram brikker osv. som passer (husker ikke helt, gidder ikke å slå opp i håndboka nå heller, men de hadde vel gått over til FP ram eller noe da? (fast page (?) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå