Qbiq Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Etter jeg har brukt pc`en min en stund (fra 5 min til 5 timer etter jeg har slått den på) kommer det en liten "tikketitokketi tikketitokketi tikketitokketi" lyd inni kabinettet, så forsvinner C: fra min dataskin Når jeg starter maskina på nytt så har jeg alle stasjonene tilgjengelig en stund igjen .. c: er en partisjon av en 400GB disk, og jeg har ikke problemer med andre partisjonen.. Noen tips ? kan dette være et virus ? mitt oppdaterte virusprogram finner ikke noe.. Den "tikketitokketi" lyden er så rytmisk og fin at den høres nesten ut som noen laget dem slik med vilje .. (i.e. et virus? eller noe annet faenskap) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg har samme "problemet" med en av mine disker. Vet ikke hvilken av de men jeg har tre disker. Har hatt denne rytmiske tikkelyden i over to år uten å ha problemer med PCen men lurer jo på hva det er så håper jo noen vet det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Tikkelyder fra harddisk betyr at man straks bør ta backup av de data man er redd for. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Forsvinner C: ? Dukker den opp igjenn 1. Strøm sparing 2. En kontroller som kutter ut. 3. Disken kobler ut men da hadde det dukket opp en feilmelding 4. Virus 5. Hjelp Er det vanlig disk lyd bare at den gjør dette av seg selv ? Min begynte og lage en litt metall pipe lyd. Backup hele disken og bruk den til den ikke virker mer. Min tok kvelden etter 2 måneder. Endret 15. juli 2007 av Jail Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 For min del har det tikket svakt i over 2 år med sikkert en driftstid på opp mot 12 timer i døgnet så da burde den være død nå. Det tikker ikke hele tiden men sån inni mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå