rubjell Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Pcen finner ikke harddisk under oppstart Nå har jeg prøvd alt jeg har oppdatert bios jumperne står som de skal jeg har installert Windows på nytt HVA FA.. GJØR JEG Møkkamaskinen er en HP 431 kjører winxp samsung harddisk, AMD xp 1800 Hovedkortet har jeg ikke peiling på hva er, hvor finner jeg ut det??? Kan noen hjelpe meg før jeg hiver hele dritten til helvete Ps ;;Når den virker så virker den helt normalt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Mulig løsninger: * IDE ledningen MÅ sitte godt i hd * jumper setting (master/slave osv.) Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Alt sitter som det skal Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Pcen finner ikke harddisk under oppstartNå har jeg prøvd alt jeg har oppdatert bios jumperne står som de skal jeg har installert Windows på nytt Tja hvor stor er den nye disken din, finner bios den nye disken din. Har du på auto-detection der hvor systemet leter etter disker. HVA FA.. GJØR JEG Møkkamaskinen er en HP 431 kjører winxp samsung harddisk, AMD xp 1800 Hovedkortet har jeg ikke peiling på hva er, hvor finner jeg ut det??? Dette programmet kan fortelle deg det http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Det er samme disken som stod i pcen når jeg kjøpte den så den er ikke ny Jeg har vært inne i setup og sett og under master står det none og jeg får ikke satt den på auto , når jeg går dit å prøver å velge så skjer det ikke noem men trykker jeg enter så er det auto detect på den så jeg får ikke gjort en dritt manuellt :x Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det er samme disken som stod i pcen når jeg kjøpte den så den er ikke nyJeg har vært inne i setup og sett og under master står det none og jeg får ikke satt den på auto , når jeg går dit å prøver å velge så skjer det ikke noem men trykker jeg enter så er det auto detect på den så jeg får ikke gjort en dritt manuellt :x Har du resatt bios etter at du oppdaterte bios'en din? Men er det etter bios oppdateringen du ikke finner disken eller sluttet disken bare å virke. Og en ting til, er du sikker at psu'en (strømforsyningen) er iorden? Har du flyttet noen av ledningen inni kabinettet. Eg spør for eg begynner å lure nå hva dette er for noe. Kan du høre om disken om den roterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå