Gå til innhold

TES: Oblivion, best på PS3 eller 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er dette så viktig at man må starte enda en tråd om hva som er best grafikkmessig? Spillet er det samma uansett.

9078442[/snapback]

Jeg søkte på det, og fant ingen andre tråder om det. Jeg vurderer å kjøpe det på PS3, men hvis det er likt som 360 versjonen, så gidder jeg ikke, fordi da er det lange loadetider :), og hadde vært dårlige som f.eks FEAR og Splinter-Cell er, så hadde jeg heller ikke giddet :) Var bare derfor.

Lenke til kommentar

Spillet ser litt bedre ut på Playstation 3, med tanke på teksturer og at det er foruten hakkingen som kan oppstå i Xbox 360-versjonen. Lastetider vet jeg dog ikke noe om. Men personlig liker jeg Xbox 360-spillet best på grunn av kontrollen. Men det er jo en smakssak. :)

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål....Har du i det hele tatt en 360? Ser kun PSN ID og ingen gamertag i signaturen din, så da er vel valget enkelt? :p

9079156[/snapback]

Han lurte på om loadetiden var kortere på ps3 så han kunne kjøpt det på ps3. Viss loadetiden ikke var forbedret fra x360 versjonen skulle han ikke ha det.

Lenke til kommentar

PS3 versjonen var bedre da den kom, men det ble vel sluppet en patch til X360 som gjorde den versjonen like bra? Ville uansett kjøpt det til Xbox360 da du får det til 199 på playx.no eller 229 på cdon.no, og siden du også har muligheten til å laste ned Shivering Isles.

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål....Har du i det hele tatt en 360? Ser kun PSN ID og ingen gamertag i signaturen din, så da er vel valget enkelt? :p

9079156[/snapback]

Han lurte på om loadetiden var kortere på ps3 så han kunne kjøpt det på ps3. Viss loadetiden ikke var forbedret fra x360 versjonen skulle han ikke ha det.

9079351[/snapback]

Ser den nå, gikk litt fort i svingene etter en hel dag i Dyreparken med apekatter, papegøyer og en datter på snart 2 år som skal ha med seg det meste :)

Lenke til kommentar

Hvis du ennå ikke har spilt oblivion ennå bør du se vekk fra loadinga. Det er et fantastisk spill som bør oppleves, uavhengig av plattform.

Det beste er selvsagt å ha det til PC (Hvis maskinen din fikser det) pga mods og lignende.

PS3 versjonen er imidlertid litt bedre enn 360-versjonen, har jeg lest.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller anbefale det på konsoll enn på PC. Da kan man sette seg godt tilbake i godstolen å slappe og nyte spillet som er fantastisk både med og uten mods :) Grafikken er litt bedre på PC men når man skal spille et så stort spill som Oblivion hvor man kan ende opp å sitte mange timer i strekk uten å tenke over hvor mye klokka er så kan man fort bli sliten i ryggen av å sitte foran PC'n :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Oblivion over 60 timer på PC, så jeg har SPILT det før :wee:

Grunnen til jeg lurte på om grafikken og loadetidene var bedre på PS3, var fordi jeg har lest ørten anmeldelser av det på 360, men ingen på PS3. Og de jeg har lest på 360, der sier anmelderne at loadingene er betydligere lengre enn på PC! :) Og jeg lurte også på om grafikken var lik/bedre på PS3, fordi det fins ørten andre 360 konvertinger der grafikken blir bedre på 360 (les FEAR, Splinter Cell, Rainbow Six, Call of Duty 3)

Enkelt og greit :)

En ting til jeg lurer på: Noen som veit om The Darkness er noe annerledes fra 360 og PS3?

Lenke til kommentar
The draw distance in the PlayStation 3 version of the game is a bit further than in the Xbox 360 version, which means that when you're looking out across the world, you'll see huge castles, lakes, and mountains perfectly clearly in the distance. When you're exploring the world, you will notice some objects and textures pop into view a bit late, which looks a bit awkward but is certainly forgivable because the rest of the game is so pretty. The cities are also thoughtfully designed and arranged as if each place you visit is entirely unique. The claustrophobic dungeons are vast and deep, full of fearsome enemies and abundant treasures. When you enter these cities or dungeons, you do have to look at a loading screen, but on the PlayStation 3, the load times are thankfully brief and usually last only a few seconds.

The PlayStation 3 version of The Elder Scrolls IV: Oblivion is every bit as impressive as the Xbox 360 and PC versions. However, this isn't necessarily the best version of the game. This version does come with the Knights of the Nine add-on, which will add about 10 hours of gameplay to the already lengthy game, but it doesn't come with any of the other downloadable additions made available on the Xbox 360. In terms of extras, the PC trumps both other versions because of a wealth of free player-created content. Even with a relatively modest amount of added content, the PlayStation 3 version of Oblvion packs well over 100 hours of adventuring to keep you entertained for months to come. Ultimately, the version you decide to purchase comes down to a matter of preference, but one way or another, you should definitely play this game.

Link.

Det var snakk om at X360 skulle få en grafisk oppdatering også, men pr dags dato så har den ikke kommet, så på konsoll siden så er nok PS3 versjonen penest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...