Gå til innhold

Hvordan gir Elkjøp ansatte produktkunnskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har produkt opplæring fra flere av leverandørene. Vi får også kurs på messer som Elbit og andre events. Mye av kunnskapen kommer automatisk, mange kan mye fra før. Ingen kunnskap er bedre enn egen erfaring med produktene man står og selger hele dagen.

 

En selger skal kunne selge, det er derfor han jobber som SELGER:)

Lenke til kommentar

Riktig det, men en selger som ikke kan noe om produktene han selger er ingen god selger.

 

Jeg var for eksempel innom småfancy en bar i London for noen år siden, og spurte bartenderen om hva slags skotsk single malt whisky han hadde å tilby. Nei, det visste han ikke hva var, så jeg måtte forklare ham det. Da foreslo han Jameson (som er irsk, og ikke single malt). Du kan tro jeg følte meg ivaretatt som kunde.

Lenke til kommentar

Sånn før vi faktisk glir langt off topic, så kan jeg svare på dette :).

 

Er 2 store produktkurs 2 ganger i året som går på ren produktkunnskap. I tillegg får man mye informasjon gjennom produktark og kampanjeinfo rundt produktenes egenskaper osv. Så du får lært MYE om de produktene du skal stå og selge, uten tvil.

 

I tillegg er det kursing i kundebehandling, butikkstandard og flere slike ting. Man kan regne med å være på kurs kanskje 2 ganger i halvåret vil jeg anslå :).

 

Pluss all lokal opplæring og info. Nå er jo de fleste som jobber på elkjøp rimelig teknisk interesserte fra før, så en del kan mye utover det basice om produktene de selger.

 

Forøvrig er tråden feilpostet, og flyttes til jobbforumet vårt.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet sammen med 50-80 ulike personer i den første elkjøpe jeg jobbet i, over en periode på 3 år.

 

Jeg kan telle på 1 hånd medarbeidere jeg mener hadde for dårlig kunnskap om det de solgte.

 

Det samme gjelder folk jeg har møtt på kurs og lignende, de aller fleste har veldig god peil på ting.