hernil Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 finnes det en snarvei lignende %programfiles% som går til %userprofile%\Programdata? takker for svar. Lenke til kommentar
dudee Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Nei, det er jeg ganske sikker på at ikke finnes. Dog ikke helt sikker. Men det er alltid dette som er stien: %userprofile%\Programdata Hvorfor kan du ikke bruke dette? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 kan jo alltid bruke den, men det er jo forskjellig fra norsk til engelsk windows så jeg bare lurte på om det var en smart snarvei som jeg kunne bruke uten å finne ut av det via registeret. men det er ikke så farlig for fila skal bare brukes på norsk windows foreløbig. takk for svar. Lenke til kommentar
dudee Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kan hende jeg bommer nå, men er ikke programdata det samme på norsk og engelsk? Skal sjekke opp det med registeret Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 snarveien er "%appdata%" var nesten sikker på at det var en snarvei, men husket den ikke. googla litt også kom jeg over en side som fikk meg til å huske det. takk for hjelp da. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan hende jeg bommer nå, men er ikke programdata det samme på norsk og engelsk? 9078924[/snapback] Den var drøy... For øvrig kan man bare skrive set i cmd for å få en liste over alle "snarveiene" som du kaller det. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 For øvrig kan man bare skrive set i cmd for å få en liste over alle "snarveiene" som du kaller det. 9083814[/snapback] der var det mye nyttig, får prøve å huske den til neste gang jeg trenger noe lignende. Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) hei tror ikke det finnes en men du kan lage en... høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> avansert -> miljøvariabler... under brukervariabler for (brukernavn) klikk ny på variabelnavn skriver du det du vil ha %(her)% på variabelverdi skriver du adressen til den mappen du vil at det skal være snarvei til for eksempel variabelnavn: programdata variabelverdi: c:\document and settings\(brukernavn)\programdata da skriver du på kjør "%programdata%" og den vil komme opp:P NB huska at variabelnavnet er det du brukker mellom % % ops leste litt overnfor og fant ut at du hadde funnet det ut men jeg lar denne stå i tilfelle noen trenger dette. Endret 29. juli 2007 av lordlappy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå