Gå til innhold

Trenger ny mic.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok begrenset hva du får i prisklassen under 100-lappen, men mye kan fungere greit til sitt bruk. Selv bruker jeg en bordmikrofon (kondensator-type) til chatting o.l. Fungerer helt greit. Billige mikrofoner støyer en del, og påvirkes lett av fysisk berøring. Men dette er jo billig, så løp og kjøp? Tipper det kommer en del støy når du beveger hodet. Mikrofonen plukker sikkert opp berøreingsstøy som kommer fra ledningen.

Måtte reagere på et par ting i annonsen:

Gjør om hodetelefonen til et headset.

Ehh... headset ER et annet ord for hodetelefoner.

Mikrofonpluggen kobles til lydkortet og følsomheten justeres ved hjelp av lydkortets software.

Tja, HVIS softwaren til lydkortet støtter dette. Her lover produsenten ut at en funksjon skal virke uten at de egentlig vet hva forbrukeren sitter med av programvare. Hehe.

Lenke til kommentar
Ehh... headset ER et annet ord for hodetelefoner.

Ehh ... Tullball, "headset" har gjerne mikrofon, noe hodetelefoner ikke har. Smak på ordet, "hodesett" og "hodetelefoner/øreklokker/høretelefoner" så skjønner du fort forskjellen. :)

Forresten, du må gjerne fortelle meg om det lydkortet som ikke støtter justering av volum.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er fremdeles feil. Hvis du ALDRI har hørt om noe annet, så har du ikke så mye kunnskap på dette området som du tror.

9191705[/snapback]

Ok, drit i det. Jeg har vært musiker i over 10 år og vanket i diverse lydstudioer underveis. Dette er nytt for meg. Men det er bra at noen retter opp mine feil, selvfølgelig.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...