Gå til innhold

Falsk erfaring på prisguide.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er svært mange "erfaringer" som bør slettes.

Både de som er av type "Yo! I am fanboy! My hardware rulez.." og de som er av type "F.. asså! Ikke kjøp detta produktet! Virker ikke! (eehh.. kan det være fordi vedkommende er komplett udugelig?" :D

Vel, de fleste erfaringene er heldigvis ett par hakk bedre enn "erfaringer" på Komplett. :whistle:

Lenke til kommentar
Det er svært mange "erfaringer" som bør slettes.

Både de som er av type "Yo! I am fanboy! My hardware rulez.." og de som er av type "F.. asså! Ikke kjøp detta produktet! Virker ikke! (eehh.. kan det være fordi vedkommende er komplett udugelig?" :D

Vel, de fleste erfaringene er heldigvis ett par hakk bedre enn "erfaringer" på Komplett.  :whistle:

9077965[/snapback]

Erfaringene på Komplett (noen av de) er jo helt udugelige! "jeg kjøpte dette idag å det rocker vilt og uhemmet jeg spiller alt på fult å har 3489FPS i alle spill" (det var gjerne et GeForce 6600GT)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvor det falske her er. Det han sier er faktisk riktig, 2kjerne vs 2kjerne er Intel toppmodel kun litt bedre(ikke engang merkbart i vanlig bruk), det er først når man begynner å se på prosess(Intels 65nm mot AMDs 90nm) og overklokkingsegenskaper det er lurere å velge Intel.(Dvs, når man begynner å overklokke og drive med benchmarks)

For en som spiller(eller driver med tunge 3d applikasjoner) og ikke overklokker, er verken litt ekstra varme eller overklokkingsegenskaper en gjeldende faktor, og da er AMD et bedre/likegyldig valg på grunn av de relativt lave prisene.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Vel, de fleste erfaringene er heldigvis ett par hakk bedre enn "erfaringer" på Komplett.  :whistle:

9077965[/snapback]

Der er det jo tidvis helt vanvittig, og jeg misunner virkelig ikke de som helt uten noe forkunnskap skal prøve å orientere seg frem til rett produkt ut fra erfaringer der. Nivået er generelt høyere her syns jeg, selv om det er en del av slike som i dine eksempler her også.

Men det er vel ofte slik at så og si alle prosessorer og grafikk- kort får toppscore av de fleste. Litt av problemet med karaktergivning på ytelse er jo at det blir relativt til hva man har sett før, og sier dermed mer om anmelders ytelseshopp, enn noe annet. Og når man prøver å forklare det i spillopplevelse syns jeg det ser ut som mange er litt blendet av overgangen der også.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Kilde på at dette faktisk har hendt?

9091907[/snapback]

Det er USA, alle saksøker alle ....

9093308[/snapback]

Nå skal du ikke være så generaliserende uten å ha studert rettssystemet i USA. Hva norske medier velger å rapportere om er noe annet enn alt som skjer.

Det med katten husker jeg. Det var en dame som alltid hadde pleid å bruke varmluftovnen sin som en veldig effektiv hårtørket på katten sin (selvfølgelig på lav varme).

Da hun fikk ny ovn av typen mikrobølgeovn prøvde hun å tørke katten i den også, men hun ante jo ikke at det var snakk om oppvarming ved stråling og at katten ville bli kokt innenfra. Og saken gjaldt visst at det ikke sto noe i instruksjonsboka om at det var farlig å ha levende dyr inni der. Og jeg kan forstå henne, hun var vel litt oppi åra og lærte ingenting om mikrobølger da hun gikk på skolen, og det var jo veldig dårlig informert.

Å tørke kjæledyr i varmluftovn er visstnok ganske utbredt. :S Aldri om jeg hadde putta et levende dyr i ovnen.

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke spore off-topic her. Jeg venter fortsatt på svar fra trådstarter eller andre angående mitt tidligere innlegg i tråden. Hva er det du egentlig mener er "falskt" eller feilaktiv informasjon fra erfaringsskribent? Det du har sitert? Det er ikke feil, les mitt tidligere innlegg for begrunnelse.

Lenke til kommentar
Nå må vi ikke spore off-topic her. Jeg venter fortsatt på svar fra trådstarter  eller andre angående mitt tidligere innlegg i tråden. Hva er det du egentlig mener er "falskt" eller feilaktiv informasjon fra erfaringsskribent? Det du har sitert? Det er ikke feil, les mitt tidligere innlegg for begrunnelse.

9095395[/snapback]

Du kan da vell umulig mene på at X6800 Vs. FX-62 å sie at det nesten ikke er noe merkbar forskjell? Alle som kjøper en slik prosessor med åpen multiplier vil jo gjerne overklokke for å få den bete ytelsen som er ute på markede (?)

Da FX-62 er en dårlig overklokker (ved luft) og en X6800 Klokker gjerne til 3,5GHz ved luft.

Og hvor du får at han mener at det er 2kjerne vs 2kjerne det vet jeg ikke for det står heller ikke i "erfaringen" Der står det: at det ikke er vits å kjøpe intel sin toppmodell istedet for AMD sin toppmodell... Altså det blir til slutt QX6800 vs FX-62 og da er det ingen med sine fulle 5 som kan si at FX-62 er bedre.

Lenke til kommentar
De som ikke greier å skille erfaringene som er relevante fra de som er skrevet av airheads får skylde seg selv.

9078878[/snapback]

Akkurat hva jeg tenkte når jeg leste første posten.

Folk må klare å tenke selv, og ikke bare ta alt for en god fisk.

Lenke til kommentar
Nå må vi ikke spore off-topic her. Jeg venter fortsatt på svar fra trådstarter  eller andre angående mitt tidligere innlegg i tråden. Hva er det du egentlig mener er "falskt" eller feilaktiv informasjon fra erfaringsskribent? Det du har sitert? Det er ikke feil, les mitt tidligere innlegg for begrunnelse.

9095395[/snapback]

Du kan da vell umulig mene på at X6800 Vs. FX-62 å sie at det nesten ikke er noe merkbar forskjell? Alle som kjøper en slik prosessor med åpen multiplier vil jo gjerne overklokke for å få den bete ytelsen som er ute på markede (?)

Da FX-62 er en dårlig overklokker (ved luft) og en X6800 Klokker gjerne til 3,5GHz ved luft.

Og hvor du får at han mener at det er 2kjerne vs 2kjerne det vet jeg ikke for det står heller ikke i "erfaringen" Der står det: at det ikke er vits å kjøpe intel sin toppmodell istedet for AMD sin toppmodell... Altså det blir til slutt QX6800 vs FX-62 og da er det ingen med sine fulle 5 som kan si at FX-62 er bedre.

9095534[/snapback]

Jeg bare påpekte at du må sammenligne 2kjerne vs 2kjerne, noe annet ville vært tull.

Det finnes de som ønsker "det råeste av det råeste" men fortsatt innen en rimelig prisgrense, og da går man for FX-62 istedenfor X6800 som koster 2000kr mer. Det er som han sier, bare tull å betale 2000kr mer for en prosessor som kun har bedre ytelse i benchmarks, eller kanskje 1-3FPS mer i spill.

Jeg gikk også utifra at han ikke kjøpte prosessoren for å kun overklokke, noe han også sier i erfaringen. "Men hvorfor skulle man ville overklokke dette vidunderet?"

Og jeg beklager at jeg har vært litt uklar, det jeg selvfølgelig mente var at AMDs FX-62 var relativt like god/bedre.

Dessuten, det er ikke slike erfaringer som dette som skal slettes, du skal alltid være en kritisk leser, ta det du leser med en klype salt. Jeg henger meg på lain og la7dfa-com.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

9095395[/snapback]

9095534[/snapback]

Jeg bare påpekte at du må sammenligne 2kjerne vs 2kjerne, noe annet ville vært tull.

Det finnes de som ønsker "det råeste av det råeste" men fortsatt innen en rimelig prisgrense, og da går man for FX-62 istedenfor X6800 som koster 2000kr mer. Det er som han sier, bare tull å betale 2000kr mer for en prosessor som kun har bedre ytelse i benchmarks, eller kanskje 1-3FPS mer i spill.

Jeg gikk også utifra at han ikke kjøpte prosessoren for å kun overklokke, noe han også sier i erfaringen. "Men hvorfor skulle man ville overklokke dette vidunderet?"

Og jeg beklager at jeg har vært litt uklar, det jeg selvfølgelig mente var at AMDs FX-62 var relativt like god/bedre.

Dessuten, det er ikke slike erfaringer som dette som skal slettes, du skal alltid være en kritisk leser, ta det du leser med en klype salt. Jeg henger meg på lain og la7dfa-com.

9096043[/snapback]

skal man tenke med fornuft hadde en aldri kjøpt noen av de prosessorene.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg aldri kjøpt AMD i disse tider, men nå gjaldt det en som hadde kjøpt, og som ble tatt opp av trådstarter. Og nei, jeg hadde heller ikke kjøpt toppmodellen til Intel heller, men folk proriterer forskjellig, og man kan fortsatt ha fornuften inne selvom man kjøper en slik prosessor. Prioriteringer, prioriteringer, prioriteringer.

Om trådstarter mener med sine fulle fem at slike erfaringer er de som skal prioriteres, vel, da er det kanskje han som bør få litt fakta på bordet før han kommer med utsagnene om AMD suger, fordi det er det jeg tolker det som, en Intel-fanboy.

Til opplysning stiller jeg ca nøytralt, og har aldri holdt med den ene eller den andre.

Folk må huske på at markedet er i konstant utvikling, og derfor er alt relativt.

Lenke til kommentar
Selv hadde jeg aldri kjøpt AMD i disse tider, men nå gjaldt det en som hadde kjøpt, og som ble tatt opp av trådstarter. Og nei, jeg hadde heller ikke kjøpt toppmodellen til Intel heller, men folk proriterer forskjellig, og man kan fortsatt ha fornuften inne selvom man kjøper en slik prosessor. Prioriteringer, prioriteringer, prioriteringer.

Om trådstarter mener med sine fulle fem at slike erfaringer er de som skal prioriteres, vel, da er det kanskje han som bør få litt fakta på bordet før han kommer med utsagnene om AMD suger, fordi det er det jeg tolker det som, en Intel-fanboy.

Til opplysning stiller jeg ca nøytralt, og har aldri holdt med den ene eller den andre.

Folk må huske på at markedet er i konstant utvikling, og derfor er alt relativt.

9165089[/snapback]

Har altid likt AMD, men når man skal sitte sammen 2 og 2 så kan man jo ike si at FX-62 er bedre en X6800 på noen måte? For dere som sier at hvis man ikke kan se forskjell mellom seriøse og useriøse anbefalinger, så ser den anbefalingen faktisk ganske så god ut for en person som ikke har stor viten om prosessore.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kilde på at dette faktisk har hendt?

9091907[/snapback]

Det er USA, alle saksøker alle ....

9093308[/snapback]

Nå skal du ikke være så generaliserende uten å ha studert rettssystemet i USA. Hva norske medier velger å rapportere om er noe annet enn alt som skjer.

Det med katten husker jeg. Det var en dame som alltid hadde pleid å bruke varmluftovnen sin som en veldig effektiv hårtørket på katten sin (selvfølgelig på lav varme).

Da hun fikk ny ovn av typen mikrobølgeovn prøvde hun å tørke katten i den også, men hun ante jo ikke at det var snakk om oppvarming ved stråling og at katten ville bli kokt innenfra. Og saken gjaldt visst at det ikke sto noe i instruksjonsboka om at det var farlig å ha levende dyr inni der. Og jeg kan forstå henne, hun var vel litt oppi åra og lærte ingenting om mikrobølger da hun gikk på skolen, og det var jo veldig dårlig informert.

Å tørke kjæledyr i varmluftovn er visstnok ganske utbredt. :S Aldri om jeg hadde putta et levende dyr i ovnen.

9095266[/snapback]

Rettssystemet i USA er jo ganske korrupt da! Personlig synes jeg det er helt sinnsykt, glad jeg lever i Norge!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...