Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er de "runde knappene får noe" ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan legge til at selv med vifta på, så er det ikke sikkert at du vil merke en momentant endring i temperaturen på lufta når du vrir på temperaturbrytern. Noen biler regulerer tempen på lufta med et spjeld (ganske momentant), mens andre bruker en kran på varmeregisteret for å justere mengden kjølevæske som strømmer gjennom (tar litt lengre tid). Varmeapparatet bruker kjølevæske fra motoren til å varme opp lufta.

Lenke til kommentar
jeg er 17..

9077724[/snapback]

er du særiøs! har du aldri sitet på med en bil å føreren har bed deg om å skru opp varmen eller noe da??

9077776[/snapback]

17 eg og, men eg har alltid vist ka alt var i bilen.. Har alltid vert den som styrte varme og musikk i bilen når me var ute.

Men så har eg "lerekjørt" siden eg var 11 tho :whistle:

Lenke til kommentar

Det er for øvrig normalt at varmeapparatet ikke gir noe varme med en gang. Motoren og kjølevannet må bli varmt først. Det kan ta 5-15 minutter.

Hvis det ikke kommer varme ut av varmeapparatet selv om motoren er varm og bryter står på det røde, så kan det hende motoren er tom for kjølevæske. Da må du stoppe med en gang og som førstehjelp fylle på mer kjølevæske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...