andregr Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Ja utrolig irriterende å prøve å finne løsning på et problem som i bunn og grunn ikke finnes løsninger på! Etter å ha fulgt med OcMax i dette "jaget" etter å finne løsninger ganske så metodisk og til tider ganske manisk (!) uten å finne noe som helst svar kan vi vel kanskje komme til konklusjonen at produsenten av oblivion har rett og slett gjort en kjempebrøler i det å slippe spillet slik det er, med en såpass problematisk og ufullstendig spillmotor. Ikke engang patchene hjelper på dette problemet! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Ja utrolig irriterende å prøve å finne løsning på et problem som i bunn og grunn ikke finnes løsninger på! Etter å ha fulgt med OcMax i dette "jaget" etter å finne løsninger ganske så metodisk og til tider ganske manisk (!) uten å finne noe som helst svar kan vi vel kanskje komme til konklusjonen at produsenten av oblivion har rett og slett gjort en kjempebrøler i det å slippe spillet slik det er, med en såpass problematisk og ufullstendig spillmotor. Ikke engang patchene hjelper på dette problemet! 9550554[/snapback] Jepp. Kan ikke få dette mer bekreftet enn at problemet som sagt også er på PS3 versjonen av spillet. Jeg kan jo også si at Morrowind har dette problemet. Bare i litt mindre grad. Så det er rett og slett spillmotoren. Og de som påstår at de ikke har dette problemet har bare ikke lagt merke til det. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Igrunn artig hvordan psyken funker. Nå når jeg så at Playstation 3 versjonen av Oblivion også hadde akkurat samme microstuttering/frameskipping som PC versjonen, og at man konkluderte med at spillet bare er slik, så begynte man jammen å spille Oblivion igjen Og nå tenker man ikke på det Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 enda et forum med samme problem: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t44984.html Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Vel... Noen i den tråden sier det er et Dual Core problem. Dette har jeg liten tro på ettersom jeg har prøvd å deaktivere enen kjerna uten noen bedring. Så at han fyren i tråden skiftet ut ACPI driveren eller hva det var. Så det kan jo tenkes... For meg ble det så soleklart når PS3 versjonen av spillet har samme problemet at jeg sluttet å bry meg. Nå har jeg spilt Oblivion i lengre tid uten å ofre dette problemet en tanke. Har helt glemt at det er der. Men om det dukker opp en løsning så ville jeg bli glad. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nå har jeg endelig funnet løsningen.. Det finnes kun én løsning og det er å bytte ut multi prosessor driveren i enhetsbehandling med standard PC. Så starter man PC-en på nytt endel ganger og den oppdager all hardware på nytt. Man ender da opp med bare 1 CPU kjerne i Windows. Men Frame skippingen forsvant helt i Oblivion. Og ingenting annet nytter. Nytter ikke å deaktivere kjerner eller prøve å få Oblivion til å bruke bare én tråd. Dette er den eneste løsningen. I mitt tilfelle kan jeg leve med det. Siden jeg bruker Vista 64 som primært OS. Så booter jeg Windows XP fra en annen harddisk. Og var på Windows XP jeg gjorde dette :)Så det er ikke noen løsning hvis man ikke kan avse 1 kjerne, eller som meg, 3 kjerner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå