Mutex0 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvilken er best å kjøpe? Acer Aspire 5613ZWLMi/Core Duo T2080her Acer Aspire 9304WSMi/AMD Turion 64 X2TL 52her Skal bruke den til Skole, Musikk, Filmer og Lett Spilling (BF2). Det hadde vært greit om dere foreslo andre forslag også. Skal ikke vere mer enn 8000kr. Takker på Forhand Lenke til kommentar
Moby Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei mutex! Her har jeg gått grovt igjennom de to valgene dine, det er opp til deg hva du syns er positivt eller negativt derfor har jeg ikke satt de forskjellige spesifikajonen i en positiv/negativ bås. Felles: Dette er to ganske like bærbare pc-er, felles for begge er at de har et dårlig skjermkort, jeg tror dette skjermkortet deler minne med rammen. Hvis du ikke har planer om å kjøre tunge spill er ikke det noe problem. Funker fint til å surfe med, word og spille musikk m.m går bra, funker ikke så fint med crysis og photoshop o.l. 2gb med minne er bra å ha når man skal kjøre vista. Da kan kjøre flere programmer samtidig uten at pc-en stopper opp. begge har en 160 GB harddisk, her får du plass til det meste. Det står ikke noe om hastighet, men jeg vil anta et det er en 5400 RPM harddisker i hver. dvd-brenner: begge har det 6-cellers batteri: 15" bruker nok mindre strøm en 17". 54Mb w-lan: holder til internett og "småfiler" begger kommer med Windows Vista Home Premium begge har 4 USB porter det ser ut som de har samme lydkort, ikke så mye å si om det. Aspire 5613 15,4" vekt: 2.75 Kg jeg liker 15,4". Denne har lav oppløsning (1280x800) d.v.s at iconer blir store, det er rett og slett "mindre" plass på skjermen. Selv venter jeg på en asus z96s jeg har bestilt fra multicom med 15,4" skjerm (1680 x 1050). Større skjerm = større strømforbruk. Er du mye på farten er dette en mindre pc å bære på. Dual-core prossesorn har jeg ikke noe forhold til, men den holder til kontorbruk, fsb er litt treigere enn amd cpu-en på aspire 9304. denne pc-en har 100Mb nettverkskort en test av denne pc-en Acer Aspire 9304 17" vekt: 3,66 KG. veier nesten en kilo mer. Denne er tung å drasse på. Stor skjerm med lav oppløsning (1440 x 900), fin å se film på (ikke HD). AMD prossesoren er grei nok, men begynner å bli gammel. 1000Mb nettverkskort er veldig fint hvis du trenger å overføre store filer til/fra pc-en. Som sagt er disse to pc-ene er ganske like, hvis du ikke trenger 1000Mb nettverkskort og 17" så kan du spare 1000kr på acer 5613 15,4 du kan konfigurere pc-er selv hos netshop, multicom, Dell bare spør om hjelp hvis du trenger Håper det var svar på det du lurte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå