Deem Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har hørt at FujiFilm Fujifilm FinePix S6500fd er bedre en Canon S5-IS, men den er lite omtalt og har ikke hørt om den engang? Stemmer dette? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Den er neppe lite omtalt, siden Fuji og Panasonic regjerer denne klassen, med Canon som regjerende i klassen under med S3 IS. Det er mulig at S5 IS kommer til å forandre på dette, men det vil jeg ikke uttale meg om på dette tidspunkt. Hvis optikken i S5 IS er den samme som i den gamle versjonen, så tar nok Fujis alternativ bedre bilder, grunnet bedre optikk. Derimot har ikke Fuji bildestabilisator i sine kameraer, så du må nok tidligere fram med stativet, når det begynner å knipe med lyset. Selvfølgelig kan du skru opp iso med bedre resultat enn med Canons, men det er ikke nok til å forsvare at man ikke har bildestabilisator i kamera. Selv om tapet av bildekvalitet er mindre hos Fuji på høy iso, men tap blir det uansett. Derfor tror jeg at Fuji vil gi bedre bildekvalitet for en kresen fotograf, som er villig til å bruke stativ oftere i dårlig lys, mens Canons S5 IS er mer anvendelig for dem som er avhengig av IS, og ønsker et litt mindre kamera. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 En annen vesensforskjell er at Fujien har mekaniske ringer på objektiver for zoom og fokus. Det er det kun kameraene i denne størrelsesklassen som har (Fuji, Samsung og Panasonic). S5-IS og de andre i denne mellomklassen har motorisert zoom og knappestyrt manuell fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå