MaxCPU Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ser at Netcom selger W880i til 599,- med Activetalk plus. Kan jeg i teorien kjøpe denne, bryte avtalen dagen etter mot gebyr og samtidig få opplåsningskode slik at jeg kan bruke den? Leste om gebyr på 1500,- her på forumet, og fant det samme på Netcoms hjemmesider (men da under bedriftsvilkår, siden jeg ikke fant noe om det på privat). 2099,- er jo utvilsomt billig.. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 https://netcom.no/priser/diverse.html To faner øverst, en for privat og en for bedrift Lenke til kommentar
JFM Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 kan du ikke bare kjøpe telefonen uten abo? Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 kan du ikke bare kjøpe telefonen uten abo? 9077260[/snapback] Er ein del dyrare. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Takk "Shhhh"! Kanskje ikke så moralsk det her, men vil ikke dette være et potensiellt tapsprosjekt for NetCom? Sparer jo utrolige 1500 spenn! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Takk "Shhhh"! Kanskje ikke så moralsk det her, men vil ikke dette være et potensiellt tapsprosjekt for NetCom? Sparer jo utrolige 1500 spenn! 9077789[/snapback] 2 ting til som kan være verdt å merke seg, koster vell 200 å bli netcomkunde om du ikke er det idag. Det andre: den er vell operatørlåst regner jeg med? Litt usikker men mulig du må betale mer for å låse opp før bindingstiden da? Med mindre du er netcomkunde fra før da? Lenke til kommentar
whom Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Takk "Shhhh"! Kanskje ikke så moralsk det her, men vil ikke dette være et potensiellt tapsprosjekt for NetCom? Sparer jo utrolige 1500 spenn! 9077789[/snapback] den er vell operatørlåst regner jeg med? Litt usikker men mulig du må betale mer for å låse opp før bindingstiden da? Med mindre du er netcomkunde fra før da? 9078283[/snapback] Også usikker på om du må betale for opplåsningskoden hos Netcom. Kan nå ihvertfall garantere at med Telenor må får du låst den opp gratis med en slik abn.-subsidiert mobil. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Du må betale for brudd på binding og i tillegg for operatørlåsekoden hos Netcom. Det er kun Telenor som gir operatørlåsekoden ut gratis ved kjøp av mobil med 12 mnd binding. Ikke fordi de er hyggelige men fordi de må, noe verken Netcom eller Tele2 er pålagt (så langt). Hvis du skal bruke mobilen med Netcom uansett blir det jo ikke noe problem at den er låst. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Når du betaler deg ut av bindingstid så trenger du ikke betale noe mer for låsekoden. Har man betalt seg ut av binding så har man betalt seg ut av binding. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Takk "Shhhh"! Kanskje ikke så moralsk det her, men vil ikke dette være et potensiellt tapsprosjekt for NetCom? Sparer jo utrolige 1500 spenn! 9077789[/snapback] Umoralsk? Det er et kynisk teleselskap - loyalitet er en uting i slike tilfeller . Husk at det er de som skal tilby deg en tjeneste, ikke omvendt. Du kan med god samvittighet benytte deg av tilbudet. ... koster vell 200 å bli netcomkunde om du ikke er det idag. Fri innmelding ut august Dvs totalpris på 1501 kr Endret 16. juli 2007 av Shhhh Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Takk "Shhhh"! Kanskje ikke så moralsk det her, men vil ikke dette være et potensiellt tapsprosjekt for NetCom? Sparer jo utrolige 1500 spenn! 9077789[/snapback] Umoralsk? Det er et kynisk teleselskap - loyalitet er en uting i slike tilfeller . Husk at det er de som skal tilby deg en tjeneste, ikke omvendt. Du kan med god samvittighet benytte deg av tilbudet. ... koster vell 200 å bli netcomkunde om du ikke er det idag. Fri innmelding ut august Dvs totalpris på 1501 kr 9081924[/snapback] Er det mindre kynisk å signere en kontrakt man ikke har tenkt å overholde, fordi man tjener penger på det selv? Ikke at jeg synes det er noe galt i det du foreslår her, men å kalle NetCom (i det tilfellet) det kyniske teleselskapet synes jeg blir feil - det er ikke noe mindre kynisk å signere en kontrakt man har tenkt å bryte, bare fordi man tjener penger på det. Ikke noe galt i det eksempelet her, muligheten ligger jo der, men synes ikke hverken NetCom eller kjøper i dette tilfellet kan kalles mer kynisk enn den andre. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Dette var ikke dumt. Noen som vet hvor lenge tilbudet varer? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) NetCom tar altså 1500,- for avtalebrudd og et eget gebyr for opplåsningskode? Noen som vet hvor mye det er snakk om? NetCom har jeg droppet for lenge siden.. Edit: Ringte NetCom akkurat! Fikk beskjed om at opplåsningskoden ble utlevert gratis i forbindelse med gebyr for oppsigelse. Noen som har innvendinger her? Endret 16. juli 2007 av MaxCPU Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Fri innmelding ut august Dvs totalpris på 1501 kr Dette blir prisen for K810i iallefall, som Elkjøp selger for 1 kr. For W880i (sort) blir prisen 2099 kr. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 NetCom tar altså 1500,- for avtalebrudd og et eget gebyr for opplåsningskode? Noen som vet hvor mye det er snakk om? NetCom har jeg droppet for lenge siden.. Edit: Ringte NetCom akkurat! Fikk beskjed om at opplåsningskoden ble utlevert gratis i forbindelse med gebyr for oppsigelse. Noen som har innvendinger her? 9081986[/snapback] som jeg skrev tidligere her så trenger man ikke å betale for begge deler. bryter man avtalen og betaler 1500 så er det alt man trenger å betale Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Selv 1500 kroner er alt for mye for den telefonen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå