Gå til innhold

Mulig å legge ndiswrapper i en mappe på nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å innstallere denne driveren slik som står her: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/...orce_One_54g%5D i en mappe som ligger på en fat32-partisjon på en windowspc på nettverket?

Slik at jeg da kan surfe trådløs fra livecd'en til ubuntu?

Er ikke en kløbber i kommanlinjen, så jeg lurer på hvordan jeg kan opprette mapper og legge til riktig path der det er nødvendig, f.eks. i denne linjen: tar -xzvf ndiswrapper-<version>.tar.gz

Setter pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger vel ikke å gjøre det, bare å installer ndiswrapper på live-cd'en. Og legge det i en mappe er ikke praktisk da ndiswrapper bestemt legges i en helt egen fil på systemet ditt i Linux. Du må i så fall finne ut hvordan du skal fortelle ndsiwrapper at den skal hente driverne fra en Windows partisjon.

Lenke til kommentar

Okey. Har lagt til wicd og slikt. Men har lit problemer med .tar filen.

Dette er meldinen jeg faar naar foelger innstruksene> ubuntu@ubuntu:~$ tar -xzvf ndiswrapper-1.47.tar.gz

tar: ndiswrapper-1.47.tar.gz: Cannot open: No such file or directory

Hva skal jeg gjoere?

Lenke til kommentar

Om du har en link til guiden du følger så hjelper det for oss som skal hjelpe deg. Men jeg foreslår at du bruker pakkebehandleren din og laster ned ndiswrapper. Og så bruker du "ndiswrapper -i DRIVERFILEN.INF" for å installere driveren.

Lenke til kommentar

Den guiden var grei den. Last ned ndiswrapper i pakkebehandleren din. Og så gjør du de to siste stegene i den guiden. Sørg for at du får rett driver navn, ikke kopier direkte fra guiden om din driver har ett annet navn, eller om du ser andre ting som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...