Gå til innhold

Harddiskbytte på en PS3 - Hvorfor ikke?

Teds

Anbefalte innlegg

dettte blir kanskje litt på siden da jeg har moddet en xBox og ikke Playstation. ved sn slik modding får du et "ekstra" os som kan brukes som en mediasenter til å spillle av musikk, filmer og lignende. dette overfører jeg fra pc'n.

det samme gjelder spill. disse kan legges over på hardisken. på denne måten lastes spillet raskere og du slipper å drasse med spillene på DVD når du skal ta med maskinen til andre for å spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dettte blir kanskje litt på siden da jeg har moddet en xBox og ikke Playstation. ved sn slik modding får du et "ekstra" os som kan brukes som en mediasenter til å spillle av musikk, filmer og lignende. dette overfører jeg fra pc'n.

det samme gjelder spill. disse kan legges over på hardisken. på denne måten lastes spillet raskere og du slipper å drasse med spillene på DVD når du skal ta med maskinen til andre for å spille.

9087959[/snapback]

Okay, så jeg kan forvente meg nogenlunde samme funksjoner som jeg hadde på XBOXen min (ikke 360), altså? Den brukte jeg som mediesenter med streaming, som nettverkslagring for backup av DVD'er *host* o.l.

Jeg skjønner at du ikke har noen anbefalinger til et eventuelt OS på PS3, så jeg får i såfall spørre noen andre om de/dere har prøvd et OS som dere er fornøyd med?

Lenke til kommentar
Okay, så jeg kan forvente meg nogenlunde samme funksjoner som jeg hadde på XBOXen min (ikke 360), altså? Den brukte jeg som mediesenter med streaming, som nettverkslagring for backup av DVD'er *host* o.l.

Jeg skjønner at du ikke har noen anbefalinger til et eventuelt OS på PS3, så jeg får i såfall spørre noen andre om de/dere har prøvd et OS som dere er fornøyd med?

jeg regner med det men det detter nok inn noen som faktisk har brukserfaring med Playstation selv som kan svare bedre på det.

Lenke til kommentar

9087959[/snapback]

9087979[/snapback]

Du slepp eit anna OS enn det PS3 allereie har for å streame musikk/filmer :)

Installer Tversity på den pcen du har masse filmar/musikk osb.

Legg til mappene du vil dele i det programmet.

Skru på playstationen din og søk etter mediaserver.

No skal du kunne streame det meste - sålenge det fungerar i media player.

http://tversity.com/home

Lenke til kommentar
Du slepp eit anna OS enn det PS3 allereie har for å streame musikk/filmer :)

Installer Tversity på den pcen du har masse filmar/musikk osb.

Legg til mappene du vil dele i det programmet.

Skru på playstationen din og søk etter mediaserver.

No skal du kunne streame det meste - sålenge det fungerar i media player.

http://tversity.com/home

9088021[/snapback]

Tusen takk! Det høres ut som noe jeg definitivt må prøve med en gang jeg kommer hjem! Fungerer det (noe det sikkert gjør) skal jeg kose meg med seriene mine på en splitter ny TV istedet for på PC-skjermen.

Hvis det ikke fungerer, vil det i såfall være mulig å legge inn YellowDog Linux (ikke skyt meg hvis jeg skriver feil navn :p) på PS3'en og spille av på TV'en med hjelp av VLC? Noe sier meg at kvaliteten ikke vil være like god som hvis jeg bruker operativsystemet som følger med PS3'en - men jeg kan jo ta feil. Det enkleste er jo hvis det fungerer uten å legge inn noe som helst :)

Lenke til kommentar

Er diverre ikkje sikker på korleis det blir med eit anna OS (linux) då eg ikkje har bruk for det :p Tversity skal nok handtere det meste (kvaliteten vil nok bli bittelitt lågare då pcen din komprimerer litt osv over nettverket - dette kan du stille innpå etter kor bra pcen din er)

Prøv iallefall Tversity først - så kan du heller eksperimentere med linux :)

Endret av zelluz
Lenke til kommentar
Er diverre ikkje sikker på korleis det blir med eit anna OS (linux) då eg ikkje har bruk for det :p Tversity skal nok handtere det meste (kvaliteten vil nok bli bittelitt lågare då pcen din komprimerer litt osv over nettverket - dette kan du stille innpå etter kor bra pcen din er)

Prøv iallefall Tversity først - så kan du heller eksperimentere med linux :)

9088062[/snapback]

Ja, det høres fornuftig ut synes jeg også :-)

Lenke til kommentar
Formålet med OtherOS, må vel være å bruke PS3en som en "pc".

Man kan jo bruke OpenOffice, FireFox, Chatte på IM (msn, icq, m.m.), sjekke epost+++.

Det er mange pc-brukere som ikke har annet formål med PC, enn det du kan gjøre p.d.d. i OtherOS (såfremt du legger inn en god distro, that is).

Jeg har lagt inn YDL Linux på min.

http://www.terrasoftsolutions.com/

9094231[/snapback]

Jeg spør kanskje dumt, men siden jeg ikke får noen av programmene som skal streame media over til PS3'en min til å virke (gudene vet hvorfor), tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve et annet OS. YellowDog Linux virker som det mest utbredte, og virker derfor mest interessant for min del.

Hvordan vil jeg merke forskjellen? Vil jeg fortsatt komme rett inn i det originale Playstation OS'et når jeg booter? Regner med at installasjonen er relativt rett-frem, så den biten skal gå greit i alle fall. Vil jeg kunne legge inn VLC for Linux, og streame via nettverke på den måten?

edit: glem det, fant denne informasjonen på hjemmesiden til ydl nå, og jeg har ganske sikkert ikke et støttet keyboard/mus.

* You will require a USB keyboard, USB mouse, and USB drive ('thumb', 'jump', or drive) or memory stick (Sony, SD, Compact Flash) in addition to a PC or Mac from which you will download and transfer the bootloader and bootloader installer to the PS3. Details of this process are given in the YDL v5.0 Guide to Installation.

edit2: eller vil en helt vanlig usb mus og et helt vanlig usb-tastatur virke fint?

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...