Teds Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei! Dette slo meg for noen dager siden og i dag tenkte jeg over det igjen. Operasjonen så mindre vanskelig ut og jeg sier ikke nei takk til en 140 GB økning på konsollen om det er mulig. Er jo bare et eksempel, men å legge ut nærmere en tusing er jo holdbart i mine øyne for større lagringsplass. Problemet kan jo være om komponentene jobber sammen om det blir satt inn en annen harddisk enn den som er "laget" for konsollen. Noen som vet hvilken type harddisk som står i konsollen forresten? Håper på noen kloke svar! Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Se denne guiden for info: http://www.gamersreports.com/article/43/ Kjøper du en 2,5" SATA disk på 5400 rpm bør den fungere greit, kanskje også litt raskere siden den kan ha flere plater og større lagringstetthet enn PS3 disken. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har tenkt tanken jeg ogå, og det virker ikke som noen vanskelig operasjon. Det koster ikke avskrekkende mye for en 2,5" SATA HDD heller, så hvis man synes 20/60/80GB er for lite har man jo valget. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Har tenkt tanken jeg ogå, og det virker ikke som noen vanskelig operasjon. Det koster ikke avskrekkende mye for en 2,5" SATA HDD heller, så hvis man synes 20/60/80GB er for lite har man jo valget. 9076814[/snapback] Men så kommer spørsmålet; Vil harddisken passe, ikke fysisk men integrert sammen med resten av komponentene i PS3? Det finnes jo flere fabrikanter og vil for eksempel Samsung passe, mens Toshiba bare vil avgi en røysky og begynne å brenne? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg tror ikke det skal ha noen ting å si egentlig. En 2,5" SATA HDD med 5400RPM er vel alt som skal trenges - og jeg vil ikke tro at fabrikanten skal ha noe å si. Likevel tror jeg at jeg ville gått for en Samsung Seagate-disk hvis det var mulig. Minst mulig støy er jo selvsagt å foretrekke =) Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336007 eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338050 skulle gå bra inn i PS3'en. og med 250GB kan du erte løs på M$-folka med Elite :!: Eller du kan bare koble opp en enda værre ekstern-disk så lenge det er FAT32...Husk også på å laste spillsavene over i et minnekort (gå gjennom Resistance fire ganger til?) Endret 15. juli 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
Teds Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336007eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338050 skulle gå bra inn i PS3'en. og med 250GB kan du erte løs på M$-folka med Elite :!: Eller du kan bare koble opp en enda værre ekstern-disk så lenge det er FAT32...Husk også på å laste spillsavene over i et minnekort (gå gjennom Resistance fire ganger til?) 9076959[/snapback] Skal se på det til neste lønning, ville vært deilig med tilnærmet unødvendig mye diskplass, er nok ikke lenger enn på min andre gjennomspilling av Resistance S-r-ex. Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg kjøpte en 160 gb fra mpx og det var rett og slett griseenkelt å bytte. Tok for sikkerhetsskyld en system backup på ekstern, usb hdd. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 dette går vel ut over garantien? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 dette går vel ut over garantien? 9082554[/snapback] Dette var vel noe Sony brukte for å reklamere for PS3 med eller? I og med at det er lagt tilrette for ein slike operasjone ved å opne luken på siden av konsollen?, Eller sitter eg og fabler igjen? Veldig mulig det altså Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Nei du fabler ikke. Du kan bytte HDD så mye du vil, uten at det går utover garantien. Du skal være rimelig grønn for å ødelegge noe når du gjør dette. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jøss, det visste jeg ikke. Det er jo kjempeflott at det er mulig å bytte HDD uten at det går utover garantien =) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det går ikke ann å koble til ekstern hdd via usb porten? OT: Er det mulig å ta printscreen mens man spiller? Hvis ikke vet noen om det kommer? Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Selv har jeg bare plugga en 250GB bærbar harddisk inni usben til ps3. funker genialt. TIPS: når du skal "explore" harddisken, gå på det formatet du leter etter (musikk, fil etc etc) og trykk trekant når du har markert hardriven, da kan du browse! tok lang tid før jeg fant det ut. sikkert mange som allerede ler av meg, men hadde vært ett nyttig tips for meg Edit! når jeg skal laste ned noe fra playstation network kan jeg velge hvem av harddiskene jeg vil legge inn filen på . har også lasta ned ett par 100% lovlige HD snutter fra internet som funka fett gjennom harddisken Endret 16. juli 2007 av potetgullmannen Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg bruker en 500gb Lacie hdd usb. Går fint som fy det! Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Puh, jeg husker jobben med å skifte HD på Xboxen. Makan. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Husk å få en med høy cache (8mb er originalt) og minimum 5400rpm. Det har vært testet å installere 7200rpm disk og de timet da installasjon, banebytte på ridgeracer, samt kopiering fra flashminne. Installasjon var mer eller mindre identisk (pga. blueray blir begrensningen), banebytte på ridgeracer var mer eller mindre identisk, men kopiering fra flashminne var raskere på den større harddisken (litt raskere). Ellers, er det masse krangler rundtom, om 7200rpm disk kan overopphete ps3/varme øvrige komponenter. jeg personlig tviler egentlig på dette.. Men gjør på egen risiko :-) Det er jo flere laptops som har 7200rpm disker og fungerer fint, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå så ille i en luftig ps3. Testene var utført når PS3 var nyreleaset og det har jo vært mange oppgraderinger av gameOS siden den gang, så vi kan egentlig ikke tro på de testene mer, da ting nok har blitt optimalisert etterhvert, ville jeg tro. Om man bruker OtherOS tror jeg nok en 7200rpm disk vil være en stor ytelsesforbedring. Om man bare vil ha kapasitet, er vel spørsmålet om ikke en usb-disk er bra nok. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nei du fabler ikke.Du kan bytte HDD så mye du vil, uten at det går utover garantien. Du skal være rimelig grønn for å ødelegge noe når du gjør dette. 9082794[/snapback] jeg har gjort det samme med en xBox og på skruehullene står det at garantien brytes hvis du skrur den op. jeg regner med det er det samme på playstation. Lenke til kommentar
henrikr Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nei du fabler ikke.Du kan bytte HDD så mye du vil, uten at det går utover garantien. Du skal være rimelig grønn for å ødelegge noe når du gjør dette. 9082794[/snapback] jeg har gjort det samme med en xBox og på skruehullene står det at garantien brytes hvis du skrur den op. jeg regner med det er det samme på playstation. 9087854[/snapback] vel der tar du feil Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hva er egentlig bruksområdet til en ekstra stor harddisk, annet enn at det er kjekt å ha god plass til demoer, trailere og spill o.l. fra Playstation Store? Har snust litt på muligheten for et ekstra OS, men har ikke funnet noe bruksområde for min del enda. Vil det f.eks være mulig for meg å streame media (film/musikk o.l.) fra PC'ene i nettverket hvis jeg legger inn et annet OS på PS3-maskinen? Det ble litt OffTopic, men samtidig er det jo litt relevant til denn tråden også føler jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå