Gå til innhold

20" LCD til bildebruk, tips?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny skjerm nå, LCD 20".

Det jeg primært bruker skjermen til er bildebehandling, photoshop og webutvikling. Selvfølgelig mye surfing og vanlig bruk også, men ikke noe spilling.

Er det noen som har tips, vil helst ikke over 3000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på Sony SDM-S205F og Samsung Syncmaster 204b nå, de er nesten like i pris.

Men i og med at jeg skal bruke skjermen mye til bilderedigering, så er vel kanskje Sony den beste av de 2? Ser at den har IPS, mens Sammyen har TN panel.

Noen som kan gi meg noe input på hva jeg bør velge...eventuelt andre kandidater til lommeboken min? :)

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt meg LCD selv, men trengte den også til spilling. Her er tråden min.

Anbefaler at du leser litt om paneler, da det vanligste, TN-paneler, i realiteten kun viser 262.000 farger, og ikke 16,7 millioner. Du kan lese mer om paneler her på Wikipedia.

Denne danske sida har en database om hva slags paneler som brukes i de forskjellige skjermene. Mye annet bra på den andre sidene der også.

Acer har en skjerm med PVA-panel som bare er 6-bits (altså 6+6+6=18-bits=262.000 farger), så se opp for denne. Navnet på den står i tråden min som er nevnt først.

Generelt er det bare Eizo og NEC som er bra til til grafisk, men kun dersom de bruker noe annet enn TN-panel.

Lenke til kommentar

Sonyen skal være bra..lurer på en selv.Har en LG L2000C 20" (1600x1200)som jeg virkelig kan anbefale.den er helt kanon til både spill og bilde.Nå skulle jeg bestille en til av den og fikk da en litt nyere modell som nesten er helt lik og heter L2000CN-SF (1600x1200).Jeg var veldig happy fordi jeg hadde funnet drømmeskjermen og nå skulle jeg alså få meg en til.Det ble en stor skuffelse da den viste seg å være feilprodusert.(mørk oppe og lys nede i bildet).Jeg returnerte og fikk ny skjerm med akkurat samme feilen.Vet ikke om jeg tør/gidder sjanse på en til av samme sort eller går for den Sonyen.

Men for å konkludere litt.Anbefaler LG L2000C 1600x1200 hvis den er å få tak i.Den nye modellen altså L2000CN-SF bør du skygge unna.

Lenke til kommentar
Dell 2007 FPw er fortsatt em god skjerm syns jeg etter å ha ahtt den en stund.

9078979[/snapback]

Godt mulig den er bra, men den ligger 1300,- over Sony og LG skjermen, er fortsatt litt usikker på hvilken av de 2 jeg skal gå for..

9079757[/snapback]

Jeg har 2 stykk Dell Ultrasharp 2007WFP til salgs. 2000,- per stykk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...