Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem i windows 95

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt et pcmcia-modem til min nabos gamle Toshiba Satellite (fra ca. 1997). Den kjører win95. (Modemet er forøvrig dette.) Etter litt fram og tilbake fikk jeg det da til å koble opp mot Tele2 (c2i), som er abonnementet hun har. Men selv om maskinen tilsynelatende er på nettet, skjer det så godt som ingen trafikk ifølge statusvinduet (ikonet med de to berømte pc'ene - standardtall er rundt 500 bytes sendt og mottatt etter 5 minutter), og maskinen finner ingenting. Jeg har prøvd både med fast dns-server (tele2 sin, 193.216.1.10) og med dns deaktivert/hentes fra server. Jeg har altså følgende problemer:

*IE leter lenge og vel etter sider, men finner ingenting ("kan ikke tilkoble"). DNS ser ikke ut til å virke, men det hjelper ikke med http mot rene ip-adresser heller.

*MS Exchange (JA, det er en gammel maskin ;)) klarer ikke å koble til pop-serveren.

*Kan pinge localhost, men svært lite annet... kan ikke pinge dns-server eller noen andre ip'er. Prøver jeg ping www.vg.no får jeg etter 2-3 minutter (!) med venting beskjed om at www.vg.no ikke er en ip-adresse!

*Tilkoblingen virker helt normal fram til at ingenting virker :) Grom-lyd i modemet både med summetone, dialing og alle slags datalyder, brukernavn/passord godkjennes, jeg autentiseres fint, men når jeg først er on-line skjer det altså nada.

*Selve kontoen fungerer på den stasjonære pc'en hennes, så det er ikke Tele2 som har problemer.

Er det noen som kan gi meg noen tips her? Jeg kommer ikke på flere lure ting å forsøke... :( Billionton sine support-sider er jo like nyttige som en ekstra navle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan gi meg noen tips her? Jeg kommer ikke på flere lure ting å forsøke... :( Billionton sine support-sider er jo like nyttige som en ekstra navle.

Tja, antagelig problemer med nettverksbiten i win95, slett alt i nettverk i kotrollpanel, reboot og legg det inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...