huldal Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg har filmet min sønn med fotoapparat, men fotoapparatet var på høgkant, så jeg må rotere avi filen 90 grader uten å røre komprimeringen.... Finns det noen enkle grep for å gjøre dette? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har gjort det samme selv, og VirtualDub var vel den enkleste løsningen syntes jeg. Gratis er det også Har du et Canon kamera kan det hende du må laste ned en mjpeg (Motion JPEG) kodek så programmet skal kunne lese filmen. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Har gjort det samme selv, og VirtualDub var vel den enkleste løsningen syntes jeg. Gratis er det også Har du et Canon kamera kan det hende du må laste ned en mjpeg (Motion JPEG) kodek så programmet skal kunne lese filmen. 9076187[/snapback] Har innstallert og sett litt på programmet...trenger litt veiledning...hvordan roterer jeg filmen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Gå til Video --> Filters, trykk Add og velg rotate frå lista. Før du lagrer på ny (med File --> Save as AVI) må du velge codec (komprimeringsmetode) under Video --> Compression. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå