prarne Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei Skal legge over noen VHS filmer til DVD og tenkte å bruke en sånn kombinert VHS og DVD opptaker. Men hvilke DVD plater bør jeg bruke? Det viktigste er jo at holder lenge. Hvor får jeg i så fall kjøpt slike? Ett annet spm: Hvor sikkert er det å bruke en ekstern disk som backup? Er det bedre å bruke gode DVDer forutsatt at disse lagres riktig? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Taiyo Yuden-plater er regnet som det beste innen DVD-plater. Disse er å få kjøpt bla på brenner.no og pxp.no. Hvis du kjøpe andre plasser er det veldig viktig at du passer deg for falske plater, altså merker som sier de er TY, men ikke er det. En enkel indikasjon er å se på prisen. Er de billigere enn 4-5kr plata er det som oftest fakes. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Fant noe info om Kodak Gold (Archival grade), men finner ingen som selger dem? Noen tips? Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Hvis du har en harddisk som du sjeldent bruker og oppbevarer denne trygt, vil jeg tro denne er mer sikker enn dvdr. Du kan jo også f.eks. overføre dataene til en annen hd etter f.eks. 4 år og evt. føre dataene tilbake igjen. Da har du gjennopprettet alle de små "bulkene" som blir lagd i platen på hdn. Evt. kan du bruke spinrite, grc.com. Som vil gjennopprette de små bulkene ved hjelp av dette programmet. Endret 15. juli 2007 av sitdown Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det er vel feil Gammalost at ekte Taiyo Yuden må koste 4-5 kroner plata, den prisen er kunstig høy her i Norge, bruker ekte Taiyo Yuden arkiv plater fra www.dvdink.no og disse koster jo fra kr 3,29 pr stk og det er jo like billig som og kjøpe disse i England som jeg gjorde før. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har ikke tape lengre lagringsevne? Kanskje ikke den billigste eller mest vanlige løsningen i hjemmemarkedet, men nå var heller ikke det spørsmålet. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Har utrolig nok tilgang på en tape stasjon... Kanskje jeg skal sette inn den og i alle fall ta backup av bildene... _Utrolig_ tregt format men... Hva er holdbarheten på tape da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Harddisk har en stor fordel som backup, du vet når den går istykker. Det kjedlige med DVD er at når du trenger backup-plata, så kan den ha blitt ødelagt i mellomtiden. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå