Gå til innhold

Aktivering av Vista - Ringe kvar gang?

Anbefalte innlegg

Har ein retail versjon av Vista Ultimate.

Har nå aktivert den 3 ganger.

1. gang var i februar når eg kjøpte den, aktiverte via web.

2. gang var for eit par veker sida, sikkert skifta litt for masse hardware, måtte da ringe til Microsoft og taste inn ein heil haug med tall. Skifta eit par bioser blant anna)

3. gang var nå for ikkje så lenge sida, installerte 64bit versjonen pga meir ram i pc'n, måtte ringe inn til Microsoft og sei alle talla.

Må eg nå heretter ringe Microsoft for kvar gang eg skal aktivere Ultimaten min?

Fungerer det bare 1 gang med den automagiske saken over internet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er at de snakker til deg på en sånn måte, som om du er mistenkt for å bruke den på flere pc'er enn tillatt. Som jeg hater å ringe en aktivering, når den i andre enden snakker utydelig norsk en såvidt forstår(gjerne med indisk dialekt). En må virkelig spisse ørene for å forstå hva de sier!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Som jeg hater å ringe en aktivering, når den i andre enden snakker utydelig norsk en såvidt forstår(gjerne med indisk dialekt). En må virkelig spisse  ørene for å forstå hva de sier!

9076524[/snapback]

Skjedd med meg hver gang jeg ringer, så får jeg en inder på telefonen :!:

Lenke til kommentar
Det skal vel fungere igjen, men det vil ikke gå for ofte via web. Min erfaring etter xp er at om det har gått en stund siden forrige aktivering funker det igjen.

9085572[/snapback]

nei det vill bare fungere over web den første eller 2 første gangene.. jeg spurte inderen som snakket en blanding av norsk svensk og indisk.. han sa at den fungerer bare første gang og deretter må man ringe inn hver eneste gang man reinstallerer vista

Lenke til kommentar
Det skal vel fungere igjen, men det vil ikke gå for ofte via web. Min erfaring etter xp er at om det har gått en stund siden forrige aktivering funker det igjen.

9085572[/snapback]

nei det vill bare fungere over web den første eller 2 første gangene.. jeg spurte inderen som snakket en blanding av norsk svensk og indisk.. han sa at den fungerer bare første gang og deretter må man ringe inn hver eneste gang man reinstallerer vista

9088239[/snapback]

huh? Jeg kjøpte en retail versjon for å slippe dette. Faen heller om jeg blir nødt til å ringe til en inder hver gang jeg skal aktivere vista på nytt. Hva faen er da poenget med retail? Er support den eneste forskjellen mellom retail og OEM?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Det er latterlig. Men et tips tl dere alle.Installer Vista og drivere. Aktiver. Ta et image Så er det klart ved neste clean install :)

9088313[/snapback]

Kan jo ikkje bruke image når man skal installere det på ein ny pc.

Man skulle heller fått muligheiten til og deaktivere windowsn online, også aktivert den igjen.

Så måtte man heller ringe om man ikkje fikk deaktivert den pga hd krasj eller.o.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg har kontaktet MS i det site for aktivering så er det nå en maskin med innspilt tale jeg har "pratet" med. Og han har nå vært veldig lett og forstå, og aktiveringen har vært unnagjort på 5 min. Han har spurt diverse spørsmål om jeg har OS på andre maskiner osv.. Svarer som alltid, nei.. og da slipper jeg glatt igjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, nå må eg sikkert snart ringe igjen, fant ut at eg skulle skifte hk og cpu.

Fant ut sist gang, at når man ringer til han Bill i USA for få aktivert den kunne du bruke stemme gjenkjenning, du leser bare opp talla fort og greit, men man kunne jo seff ikkje få den heilt automatisk, måtte snakke med ein dood.

Han spørte om kvifor eg reinstallerte osv... sist gang var det 32 --> 64bit, nå er det: I've changed my motherboard...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...