toazty Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 homofili er en "sykdom" , alle land burde hatt en by for homsene, og der må de bo og jobbe, seff kan de komma på besøk til andre byer, men ha en by der de bor og jobber... da kunne de hatt egne butikke, møteplasser, skoler, flyplass, eget flyselskap , gay air eller noe... den dagen mann og mann kan produsere etterkommere , den dagen er det ikke lenger en sykdom å være homofil , den dagen er det blitt normalt, hadde det vært normalt å være homofil i dag hadde naturen gjort det slik, men den dag i dag er det bare dame+mann som kan produsere etterkommere.. naturlig da seff.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvem skal kunne pålegge et trossamfunn til å gjøre noe som kanskje strider mot deres religion? 9085955[/snapback] Ingen som skal tvinges til det. Men at de er like verdt gjør at de kvalifiserer for å gifte seg i kirken. Uansett, det er kirken som selv må bestemme om homofile skal kunne gifte seg i kirken. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) homofili er en "sykdom" , alle land burde hatt en by for homsene, og der må de bo og jobbe, seff kan de komma på besøk til andre byer, men ha en by der de bor og jobber... da kunne de hatt egne butikke, møteplasser, skoler, flyplass, eget flyselskap , gay air eller noe... den dagen mann og mann kan produsere etterkommere , den dagen er det ikke lenger en sykdom å være homofil , den dagen er det blitt normalt, hadde det vært normalt å være homofil i dag hadde naturen gjort det slik, men den dag i dag er det bare dame+mann som kan produsere etterkommere.. naturlig da seff.. 9085962[/snapback] Fint at vi ikke har fordommer. Ærlig talt, hva i all verden er problemet ditt med homofile ? Det har ikke med det at de ikke fysisk kan produsere barn, de burde da vel ha rett på å leve lykkelig de og, selv om de ikke er som mesteparten ? De kan da vel ikke noe for at de ble født som de ble. For min del gjør det ikke noe om homofile får lov til å gifte seg kristelig. Endret 16. juli 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg kom over denne artikkelen når jeg satt å leste nyhetene på nettet Bønneaksjon mot homoekteskap Jeg er selv kristen, men syntes at å gå til bønneaksjon og hele pakka er litt drøyt. det står jo i bibelen menn som ligger med menn er synd, men det står også at man ikke skal dømme andre mennesker. så synder ikke Øivind Benestad og gjengen når de starter bønneaksjon og underskrift kampanjer mot homoekteskap. Det står også i bibelen at man skal spise, drikke å være glad. vist man ikke kan gifte seg(vist man ønsker) med den man elsker blir man ordentlig glad da? Kristne som fordømmer homofili og homofileekteskap, konsentrerer seg om uviktige ting. kristendommen handler hovedsaklig om at Jesus ofret sitt eget liv for at de som tror på Jesus skal komme til himmelen. så burde ikke kristne heller konsentrere seg på det gode med troen istede for å rakke ned på andre mennesker? To gutter som er kjærester er vel kanskje ikke det mest delikate jeg vet om, men syntes fortsatt at de har en rett til å være sammen vist det er det de ønsker! Hva mener du? Ingen mennseker kan bestemme hvem som kommer til himmelen eller ikke. 9075656[/snapback] Du er trolig en moderat kristen og i likhet med mange andre moderate kristne velger du selv ut de delene av bibelen som du syns passer best i forhold til ditt verdensbilde (på sett og vis er dette en 'overlevelsestrategi' for kristendommen men det, pluss spørsmålet om hvordan man da kan bekjenne seg til en relgion som inneholder så mange ting som man fornekter, tilhører en annen debatt). De fleste som har et humant livssyn (deriblant endel relgiøse som fortrekker humaner verdier fremfor 3-4 tusen år gamle fordommer), syns hverken at homofili er galt eller er noe som fortjener straff. Derfor vil de også respektere et homofilt samliv. Jeg syns dette har krav på en lik beskyttelse som vanlig ekteskap og derfor er en kjønnsnøytral ekteskapslov veien å gå. Når det gjelder borgelig vs. kirkelige vigsel av homofili må man først avklare hvor mange avvik vi skal tolere av et relgiøst-fellesskap i forhold til resten av samfunnet. Hvor går denne grensen? Jeg mener her at de ulike relgiøse samfunnen må uansett, uavhenig av deres personlig tro, sette de norske verdiene fremst. Når norsk lover forbyr kjønnsdiskriminering, kan vi heller ikke godta relgiøsesamfunn hvor kun menn får ledende stillinger, dette være seg teologiske eller administrative stillinger. Dette er fremdeles vanskelig for mange relgiøse å godta, men dette er faktisk en av de verdiene som vi Norge setter høyt og det må alle trosamfunn rette seg etter. Tilsvarende blir det for meg da med homo-ekteskap. Hvis man åpner for homo-ekteskap kan Kirken sette seg over norsk lov og og forholde seg til verdier utenfor det som ligger til grunn for det samfunnet som vi lever i her i Norge. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 homofili er en "sykdom" , alle land burde hatt en by for homsene, og der må de bo og jobbe, seff kan de komma på besøk til andre byer, men ha en by der de bor og jobber... da kunne de hatt egne butikke, møteplasser, skoler, flyplass, eget flyselskap , gay air eller noe... 9085962[/snapback] La meg gjette hva vi skal kalle den: Sodoma? :!: den dagen mann og mann kan produsere etterkommere , den dagen er det ikke lenger en sykdom å være homofil , den dagen er det blitt normalt, hadde det vært normalt å være homofil i dag hadde naturen gjort det slik, men den dag i dag er det bare dame+mann som kan produsere etterkommere.. naturlig da seff.. 9085962[/snapback] Naturen har gjort det slik, det er mange eksempler på homofili i dyreverdenen. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 homofili er en "sykdom" , alle land burde hatt en by for homsene, og der må de bo og jobbe, seff kan de komma på besøk til andre byer, men ha en by der de bor og jobber... da kunne de hatt egne butikke, møteplasser, skoler, flyplass, eget flyselskap , gay air eller noe... den dagen mann og mann kan produsere etterkommere , den dagen er det ikke lenger en sykdom å være homofil , den dagen er det blitt normalt, hadde det vært normalt å være homofil i dag hadde naturen gjort det slik, men den dag i dag er det bare dame+mann som kan produsere etterkommere.. naturlig da seff.. 9085962[/snapback] Homofili er absolutt ingen sykdom, og om vi skulle laget en sånn by, så skulle vi hatt en til kristne og, for det er en "sinnsykdom". (og ja, jeg fant det du skrev om homofile like provoserende som det jeg nettopp skrev) Det er helt normalt å være homofil i naturen. Det finnes homfile fugler som lever livet ut sammen uten barn, homofile elefanter som gjør det samme, og det er til og med registrert tilfeller av en løveflokk der det var 2 hanner som bodde sammen og adopterte en unge. Hvordan kan du si at det er unaturlig at et menneke er homofilt, når vår nærmeste slektning i dyreverdenen, dvergsjimpansen er bifil? Ja, hele arten er bifil. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Enig her med Eplefe. Homofili er ingen sykdom, hadde det vært det ville det vært nedskrevet i den medisinske verden og vi ville hatt en enorm homofil marsj gjennom hele verden i protest. De homofile skiller seg riktig nok ut fra majoriteten, ved dem er begge samme kjønn. F.eks en penis og en penis eller ei vagina og ei vagine. Dem kan ikke produsere seg selv å føre de homofile genene videre, så de homofile genene er dømt til å dø ut en dag. Men så kommer spørsmålet, hvor startet så de homofile genene. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg tviler på at det er noe som heter "homofile gener". Syntes det er å simplifisere det, rett og slett. Og frem til 1968 var faktisk homofili beskrevet i psykiatrien som en psykisk lidelse, men det ble rettet opp i. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Men så kommer spørsmålet, hvor startet så de homofile genene.9086564[/snapback] For ikke å snakke om spørsmålet: Er det sikkert at dets skyldes gener? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Men så kommer spørsmålet, hvor startet så de homofile genene.9086564[/snapback] For ikke å snakke om spørsmålet: Er det sikkert at dets skyldes gener? 9086603[/snapback] Det virker som den homofile fremmarsjen bare stiger og stiger. Det skulle jo vært motsatt hvis det var genetisk, det skulle jo bare falle og falle. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg tror det har en sammenheng med at det blir mer akseptert i samfunnet, og flere tør å si i fra, rett og slett. Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan de ikke be bønner for sultende barn i Afrika eller noe liknende?! Herregd for et sløseri av bønne-ressurser Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er imot homofili, hvordan skal verden gå rundt til slutt når menna er sammen med menna? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan de ikke be bønner for sultende barn i Afrika eller noe liknende?! Herregd for et sløseri av bønne-ressurser 9086681[/snapback] Vet du hva, det tror jeg faktisk er det eneste argumentet i denne tråden enkelte lavpannede kristenfundemantalister er i stand til å fatte. Du slår dem jo på deres eget territorie - de burde jo heller bedt bønner for folk som virkelig trenger det. :!: Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er imot homofili, hvordan skal verden gå rundt til slutt når menna er sammen med menna? 9086729[/snapback] Har vi sagt noe om at alle skal bli homofile? Sist jeg sjekket innbefattet homofili jenter som liker jenter og. Men ingen har sagt at alle skal være homofile, men at de som er det ikke skal tvangsreproduseres heller. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvis kirken skal akseptere homofilt ekteskap/vielse, hva med alle de andre legningene som fins. Jeg mener, hvis du er dendrofil og tenner på trær, skal presten stå og vie et menneske og ei buske foran alteret? Likestilling er likestilling. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det ville ikke latt seg gjøre, trær kommuniserer ikke og kunne dermed ikke ha samtykket. Det ville blitt tvangsekteskap! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 He-He. Det samme gjelder vel for nekrofile vil jeg sterkt anta. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 den som tier den samtykker... LOL Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 den som tier den samtykker... LOL 9087033[/snapback] Hva blir det neste? Bonsaiknyttede unge busk-koner fra Kina, på postordre? Proforma ekteskap med en squash? ... Bigami med en gran, furu og mann på 66? Tvangshogst? ... Uansett: Homofili er naturlig, og kun en gitt andel av alle individer blir homofile. Jeg mener at de kristne burde få lov til å nekte kvinner å være prester; som per i bibelen -- og få lov til å fordømme homofili; akkurat som vigrid. Det er rart at de ikke prøver å følge det nye testamentets forskrifter angående brutt ekteskap: Bare mannen kan avslutte ekteskapet, og bare mannen kan ta en ny ektefelle; Kvinnen skal være alene resten av livet. Desto mer synlig diskrimineringen i bibelen blir for allmennheten desto mer uspiselig blir den. Jeg synes det er ufattelig provoserende at kristendommen blir forherliget slik den blir i dag: Se på USA i dag: ~90% er kristne -- og halvparten tror at dommedag er rett rundt hjørnet (som beskrevet i bibelen) og at alle ikke-troende kommer til helvete (som beskrevet i bibelen). Tenk hva som skjer dersom andre deler av bibelen blusser opp igjen i en ny romantisk religiøs epoke ?! -Magikere skal dø! Spådamer, hekse -- alle sammen. -Homofile steines! -Ikke-troende skal steines! -De som bryter ekteskapet skal steines! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå